کد خبر: ۲۹۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۳

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز امروز 8 تیر ماه

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۸۵۶ هزار تومان، قیمت دلار ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۸۵۶ هزار تومان، قیمت دلار ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۸۵۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۷۲ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما باوجود افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده و فعالان این بخش می گویند که قیمت‌ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ برهمین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان، یورو ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۵ هزار و ۶۶۰ تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی قیمت دلار برای فروش به مردم با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل  ۱۹ هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۱ هزار تومان است.