کد خبر: ۲۹۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۰

روایت وزارت صنعت از «سند ۲۵ ساله ایران و چین»: خرید برخی کالا‌ها و تجهیزات از چین و همچنین تامین بخشی از نیاز‌های کالایی پکن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آن بخشی از قرارداد همکاری ۲۵ ساله با چین که مرتبط به این وزارتخانه می‌شود، مربوط به تامین برخی کالاها، مواداولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات از این کشور و همچنین تامین بخشی از نیازهای کالایی چین است.
«حمید زادبودم» امروز (دوشنبه) ‌در خاتمه نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: قرارداد همکاری ۲۵ ساله با چین، یک برنامه جامع است که برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به تفکیک تعریف شده است.

زادبوم خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه های فناوری اطلاعات، توسعه همکاری های سازمان توسعه تجارت دو کشور، تبادل رایزنان بازرگانی و غیره دیگر مواردی است که در این قرارداد همکاری پیش بینی شده است.

ایجاد اتاق پایاپای در سازمان توسعه تجارت

وی درخصوص امکان تهاتر کالایی برای تامین ارز، بیان داشت: یک اتاق پایاپای به همین منظور در سازمان توسعه تجارت از حدود یک ماه پیش ایجاد شده که در آن کارشناسان این سازمان به صادرکنندگان و واردکنندگان، چگونگی تهاتر و فرآیند آن را آموزش می دهند.

این مقام مسوول تاکید کرد:‌ بر این اساس صادرکنندگانی که امکان تخصیص ارز خود به واردات ماشین آلات، کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات را دارند، این سازمان آماده به هم‌رسانی آنها با واردکنندگان بدون هیچ پیش شرطی است.