کد خبر: ۲۹۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۴

تصویری از دیدار امیر پوردستان با خانواده یکی از شهدای حادثه تلخ ناوچه کنارک

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با خانواده شهید هاشمی‌خواه از شهدای شناور کنارک در شهرستان پاکدشت دیدار کرد.
به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با خانواده شهید هاشمی‌خواه از شهدای شناور کنارک در شهرستان پاکدشت دیدار کرد.

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در این دیدار با تقدیر از ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم شهدا، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون این عزیزان و ایثار خانواده معظم آنان دانست.

وی افزود: شهدا با درک صحیح از شرایط ایران اسلامی، پای در میدان دفاع از ارزش‌های انقلاب گذاشته و تا پای جان، بر سر عهدی که با خدای خود بستند، ایستادگی کردند و در این مسیر جاودانه شدند.

وی خطاب به خانواده شهدا اظهار کرد: فرزندان شما در دوران حیات با رشادت و از خودگذشتگی و در هنگام شهادت با خون خود، خدمات ارزشمندی را برای اسلام و ایران اسلامی انجام دادند و سند افتخاری برای کشور محسوب می‌شوند.

امیر پوردستان افزود: رشادت و فداکاری شهیدان، نظام مقدس جمهوری اسلامی را از چنان اقتدار و صلابتی برخوردار کرده که هیچ ابرقدرتی یارای مقابله با آن را ندارد.

گفتنی است عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.