کد خبر: ۲۹۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۹

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان/ هشدار موج دوم در لبنان/ ۸ استان ایران قرمز شدند

تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۱۰ هزار نفر ثبت شد.
 سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲ هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: ۴ استان سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر سیما سادات لاری اظهار داشت: از ۹ تا ۱۰ تیر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۳۵ مورد از آنها بستری شده‌اند. وی با بیان این‌که تعداد کل بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسیده است، افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اظهار کرد: تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳۰۴۹ نفر از بیماران مبتلا هم در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری بیان داشت: تاکنون یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران عنوان کرد: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

جان‌باختن ۱۰۴ عراقی در ۲۴ ساعت
منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان و عراق خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه روسیا الیوم نوشت: وزارت بهداشت عراق از ثبت ۱۹۵۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و نیز جان‌باختن ۱۰۴ مبتلای دیگر طی این مدت خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان در عراق به ۴۹ هزار و ۱۰۹ نفر و جان‌باختگان به ۱۹۴۳ نفر رسید.

آمار مبتلایان در عربستان از ۱۹۰ هزار نفر فراتر رفت
وزارت بهداشت عربستان در گزارشی از ثبت ۴۳۸۷ مورد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر و جان‌باختن ۵۰ مبتلای دیگر خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار مبتلایان در عربستان به ۱۹۰ هزار و ۸۲۳ نفر افزایش یافت و جان‌باختگان هم به ۱۶۴۹ نفر رسید.

پیش‌بینی حسان دیاب درباره ورود موج دوم کرونا در لبنان
نخست‌وزیر لبنان از احتمال ورود موج دوم ویروس کرونا به این کشور خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، شورای عالی دفاع اعلام کرد که حسان دیاب نخست وزیر لبنان در نشست این شورا پیش‌بینی کرد که موج دوم ویروس کرونا در اکتبر آینده وارد شود.

شورای عالی دفاع لبنان در بیانیه خود همچنین از تمدید مقررات منع آمد و شد به مدت چهار هفته تا دوم آگوست با ادامه فعالیت‌های اقتصادی خبر داد. در این بیانیه همچنین اعلام شد که میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان به داده‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد ویروس کرونا همچنان وجود دارد.