کد خبر: ۲۹۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۴

نکات ضروری برای استفاده صحیح از ماسک

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مهم‌ترین روش شناخته شده انتقال ویروس، قطرات تنفسی و تماس نزدیک با فرد مبتلا است؛ لذا برای پیشگیری از شیوع این ویروس، هنگام سرفه و عطسه و یا تماس با افراد باید از ماسک استفاده شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا آهنی، امروز پنج شنبه ۱۲ تیر در خصوص اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: علاوه بر رعایت نکات بهداشت فردی استفاده از ماسک، نقش مهمی در پیشگیری از انتقال این بیماری دارد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی نیز در آخرین توصیه خود استفاده از ماسک را برای همه مردم ضروری می‌داند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: مهم‌ترین روش شناخته شده انتقال ویروس، قطرات تنفسی و تماس نزدیک با فرد مبتلا است؛ لذا برای پیشگیری از شیوع این ویروس، هنگام سرفه و عطسه و یا تماس با افراد باید از ماسک استفاده شود.

آهنی اظهار کرد: افراد مبتلا به کرونا ممکن است با وجود نداشتن علائم، ناقل این بیماری باشند؛ لذا استفاده از ماسک و یا گرفتن دستمال جلوی دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه نقش مهمی در محافظت از خود در برابر بیماری دارد.

وی در خصوص اصول استفاده از ماسک، گفت: بهتر است قبل و بعد استفاده از ماسک دست‌های خود را با آب و صابون شسته یا با مواد ضد عفونی‌کننده ضدعفونی شود، به قسمت جلو پوششی ماسک دست نزده و در صورت استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای آن را به صورت روزانه شسته و خشک کنند.

آهنی خاطرنشان کرد: با توجه به اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا، لازم است همه ما بیش از گذشته نسبت به مسئولیت اجتماعی خود واقف بوده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از لوازم محافظت فردی نقش مهمی در جلوگیری از انتشار این بیماری ایفا کنیم.