کد خبر: ۲۹۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۹

آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به ۱۱ میلیون‌ و ۲۸۵ هزار نفر رسید/ آمریکا بار دیگر رکورد زد

تعداد مبتلایان و کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا در تعدادی از کشورهای همچنان رو به افزایش است.
 تا کنون 11,284,356 تن مبتلا و 530,922 تن بر اثر بیماری کووید19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.


تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا
به گزارش العین، در یک روز اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بیش از ۵۷ هزار نفر بوده است که این یک رکورد از زمان شیوع ویروس در این کشور است. «روبرت ردفلید» مدیر مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در آمریکا روز پنج شنبه گفت: پنج یا شش و یا هفت و یا هشت درصد  از مردم آمریکا چه بدانند و یا ندانند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. طبق این اظهار نظر یعنی بیشتر از ۲۰ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شده اند و این آمار بسیار بیشتر از آنچه است که به صورت رسمی اعلام شده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در یک هفته اخیر به سرعت افزایش پیدا کرده است و همین باعث شده است تا ترامپ از فرمانداران ایالت های مختلف بخواهد که بازگشت مجدد محدودیت ها را بررسی کنند.روز گذشته فرماندار تگزاس که شمار مبتلایان به ویروس در آن به شدت در حال افزایش است اعلام کرد که استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی است.

به گزارش رویترز، متخصص برجسته بیمارهای عفونی درآمریکا تأکید کرد: واکسن ضد کرونای آمریکا تا پایان ماه وارد مرحله آخر می‌شود و تاکنون موفق عمل کرده و در بدن افراد علیه ویروس کرونا آنتی بادی تولید کرده است.آنتونی فاوچی، یکی از برجسته‌ترین متخصصین بیماری‌های عفونی در آمریکا می‌گوید: واکسن‌های کووید 19 تا پایان ماه ژوئیه وارد  مرحله  آخر می‌شوند.کاندیداهای واکسن کووید 19 تا پایان ماه وارد مرحله بالینی می‌شوند و سایر نامزدهای واکسن ویروس کرونا در اوت ، سپتامبر و اکتبر به مرحله آخر کارآزمایی بالینی می‌رسند.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت  مورد تازه به   رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز  تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم  تن برسد.

برزیل
 وزارت بهداشت برزیل از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از یک و نیم میلیون نفر خبر داد. این کشور از نظر آمار ابتلا به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن، پس از آمریکا و با اختلاف زیادی نسبت به سایر کشورها، در رتبه دوم جهان قرار دارد. سائوپائولو- پرجمعیت‌ترین ایالت برزیل- بیش از همه درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت  مورد تازه به   رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز  تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم  تن برسد.

روسیه
 به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود در مورد بیماری کرونا در روسیه اعلام کرد که در شبانه روز اخیر 6 هزار و 632 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند. بر اساس این گزارش، شمار افرادی که در روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده اند 674 هزار و 515 نفر است.

 تعداد افراد مبتلا شده به کرونا که بهبود یافته اند نیز 446 هزار و 879 نفر اعلام شده است.در شبانه روز اخیر 168 نفر در روسیه بر اثر کرونا جان باخته اند. 

در همین حال یک مقام ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شمار فوت شدگان بر اثر کرونا در روسیه از مرز 10 هزار نفر فراتر رفت، اظهار کرد: در روسیه 1/49 درصد افراد بیمار بر اثر کرونا، جان باخته اند.

 این مقام که نامش فاش نشده است گفت که آهنگ مرگ و میر بر اثر کرونا در روسیه حدودا سه برابر کمتر از میانگین مرگ بر اثر کرونا در سطح جهانی است. 

 گفتنی است در روسیه نهمین روز پیاپی است که شمار افراد مبتلا به کرونا کمتر از هفت هزار نفر است.

در مسکو و بسیاری از مناطق روسیه، محدودیت های اعمال شده بر اثر کرونا کاهش یافته ازجمله مردم می توانند بدون کسب اجازه در اماکن عمومی گردش کنند و رستوران ها و کافه ها کار خود را از سرگرفته اند. 

هند
به گزارش هرالد، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند این کشور در حال جلو زدن از روسیه و رفتن به رتبه سوم دنیا را دارد. برای دومین روز متوالی هند آمار 20هزار مبتلا در روز را ثبت کرده است. افزایش آمار هند روسیه هم در آمار مبتلایان و هم کشته ها شاهد روند نزولی است. هند در حالی آمار 20هزار ابتلا را در روز شاهد است که این آمار در روسیه چیزی حدود به 6500 تن بوده است.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت  مورد تازه به   رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز  تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم  تن برسد.

مکزیک
وزارت بهداشت مکزیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس جدید کرونا (کووید-19) در این کشور با افزایش 654 نفری در یک روز گذشته به 29 هزار و 843 نفر رسیده است.براساس این بیانیه، شمار مبتلایان نیز در 24 ساعت گذشته با شناسایی 6 هزار و 740 مورد جدید به 245 هزار و 251 تن رسیده است.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک روز 28 فوریه مشاهده و اولین فوتی بر اثر این بیماری نیز در 19 مارس گزارش شد.

عربستان سعودی
به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت  عربستان سعودی در تشریح آخرین آمارها اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته4,128 نفر در عربستان کرونا گرفته اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 205,929 نفر افزایش پیدا کرد.مقامات بهداشتی سعودی از مرگ ۵۶ نفر طی ساعات گذشته در این کشور بر اثر کرونا هم خبر دادند که به این ترتیب شمار فوتی های ناشی از این ویروس قاتل به 1,858 نفر رسید.

همچنین وزارت بهداشت عربستان به نجات 2,642 نفر از چنگال کرونا طی24 ساعت گذشته هم در این کشور اشاره کرد. طبق گزارش وزارت بهداشت عربستان؛ 2,295 کرونایی هم در این کشور وضع وخیمی دارند.

ایران
در ایران رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله به کرونا به نکاتی اشاره کرد. حسن روحانی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات را برای مقابله با کرونا ضروری دانست و با درخواست مجدد از مردم برای همراهی و همکاری تاکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده جمعی، الزامی است. روحانی تأکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک،جلوگیری شود.

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

 خوشبختانه تا کنون ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و  ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 استانهای خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز و استانهای تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.