کد خبر: ۲۹۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۰

کودکان بالای دو سال را بدون ماسک از خانه خارج نکنید/ استفاده از ماسک‌های مشکی ممنوع!

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای جلوگیری از ابتلا به کرونا از ماسک‌های اتاق جراحی یا از ماسک‌های خانگی استفاده کرده و از زدن ماسک‌های مشکی خودداری کنید. همچنین به والدین توصیه می‌شود کودکان بالای دو سال خود را بدون ماسک از خانه خارج نکنند.
مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: استفاده از ماسک‌های مشکی توصیه نمی‌شود و افراد از زدن آن‌ها خودداری کنند.

وی با بیان این‌که استفاده از ماسک نانو نیز توصیه نمی‌شود توضیح داد: مردم می‌توانند از ماسک‌های اتاق جراحی یا از ماسک‌های خانگی که با سه لایه پارچه طراحی و دوخته می‌شود استفاده کنند.

مردانی با بیان این‌که ماسک جراحی باید هر چهار ساعت یک بار تعویض شود، افزود: ماسک‌های خانگی قابل شست‌وشو هستند و افراد نباید آن‌ها را ضدعفونی کنند، زیرا تاثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.

ضرورت استفاده کودکان از ماسک

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به والدین توصیه می‌شود کودکان بالای دو سال خود را بدون ماسک از خانه خارج نکنند. والدین باید با کودکان خود در مورد ویروس کرونا صحبت کنند و با زبان ساده و عامیانه علت استفاده از ماسک را برای آن‌ها توضیح دهند تا کودک هنگام استفاده از آن بی‌قراری نکند.

مردانی افزود: والدین باید همراه کودک خود هنگام خروج از خانه ماسک بزنند و استفاده از ماسک‌های جراحی یا خانگی برای آن‌ها مناسب است.

وی علائم گوارشی را از نشانه‌های ابتلای کودکان به کرونا عنوان کرد.

منبع:ایرنا