کد خبر: ۳۰۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۰۴

"مصطفی فقیهی" کیست؟

مصطفی فقیهی که بیشتر به واسطه خبرهای جنجالی و افشاگری هایش شناخته شده است، روزنامه نگار و صاحب امتیاز سایت انتخاب است که در سال 1364 در قم متولد شد.
مصطفی فقیهی که بیشتر به واسطه خبرهای جنجالی و افشاگری هایش شناخته شده است، روزنامه نگار و صاحب امتیاز سایت انتخاب است که در سال 1364 در قم متولد شد.

وی در رزومه کاری خود سردبیری و مدیرمسئولی خبرگزاری انتخاب، مشاور آیت الله هاشمی و رفسنجانی و محسن هاشمی رفسنجانی را دارد.


در دو یادداشت اخیر او درباره جعل مدرک نماینده مجلس و به ساخت و ساز غیر قانونی رییس جمهور در نیاوران علاوه بر پوشش های گسترده در ایران و جهان، مثمر ثمر بوده و از اینگونه تخلفات جلوگیری کرده.

فقیهی در کانال تلگرامی خود خبر از جعل مدرک تحصیلی سینا کمال خانی  که به تازگی به نمایندگی مجلس انتخاب شده بود، داد با این توضیح که وی مدرک فوق لیسانس خود را در رشته جامعه شناسی و از موسسه آموزش عالی تفتان گرفته است در حالی که این موسسه اصلا این رشته و مقطع فوق لیسانی را ندارد؛ سرانجام این خبر بطلان آراء این نماینده و تایید خبر توسط سخنگوی شورای نگهبان بوده.

مثال دیگری از تلاش ها و فعالیت های خبری او، افشاگری ساخت و ساز غیرقانونی رییس جمهور در نیاوران بوده که آن هم بسیار جنجال به پا کرد و نهایتا موجب تخریب این بنا شد.

او تا امروز به دلایل مختلفی احضار و بازدداشت شده است. چندین مرتبه نیز به همین دلایل سایت تحت نظارتش (انتخاب) فیلتر و از دسترس خارج شده است. سال گذشته بدلیل انتشار یادداشتی از او در سایت انتخاب مبنی بر «دزخواست استعفای شمخانی بدلیل شلیک به هواپیمای اوکراینی»، دستور توقیف «انتخاب» از سوی هیات نظارت بر مطبوعات صادر و شورای عالی امنیت ملی علیه فقیهی شکایت کرد.

آخرین احضاریه فقیهی مربوط به انتشار خبری مبنی بر فوت ۲۰۰۰ ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا در اوایل شیوع این بیماری بوده که با واکنش تند ستاد کرونا و شکایت علیه او مواجه شد. او همچنین در چند ماه گذشته به اتهام توهین به رهبری به دادگاه مطبوعات و هیات منصفه احضار و مجرم شناخته شد.