کد خبر: ۳۰۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۱

این‌ مجتمع‌ها در پایتخت ایمن نیستند

فارس نوشت: شورایار منطقه ۷ تهران ضمن هشدار در مورد ناایمن بودن مجتمع تجاری بهار و چهل‌ستون گفت:‌ ایمن‌سازی این ۲ مجتمع باید هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

شهربانو موسوی شورایار منطقه ۷ امروز با حضور در صحن شورای شهر درباره چالش‌ها و مشکلات این منطقه توضیحاتی را ارائه داد و اعضای شورا نیز سؤالات و نظراتی در مورد چالش‌های شهروندان در این منطقه مطرح کردند.

موسوی درباره مشکلات اساسی منطقه گفت: وجود مجتمع تیراژه ۲، حذف بسته‌های تشویقی ساخت و ساز بافت فرسوده، کمبود سوله بحران و میدان تره‌بار همچنین ناایمن بودن مجتمع‌های بهار و چهل‌ستون از دغدغه‌های اصلی شهروندان در حوزه شهری منطقه ۷ است.

وی گفت:‌ایجاد دیوارها صوتی، شناسایی و ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و فرسوده، اعمال مجدد بسته‌های تشویقی و تعیین سرانه عمومی از جمله اقداماتی است که باید در این منطقه صورت گیرد.

این عضو شورایار منطقه ۷ از به انجام ضدعفونی و گندزدایی معابر و کوچه‌های این منطقه اشاره کرد و گفت:‌ ایجاد کارگاه تولید ماسک با مشارکت بانوان و تعطیلی پیمانکار بازیافت در سطح منطقه جهت جلوگیری از شیوع کرونا و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان از جمله اقداماتی بوده که شورایاران با همکاری مردم انجام داده‌اند.

وی به فریز شدن املاک موجود در ضلع غربی مصلا و ممنوعیت صدور پروانه ساختمانی و تعمیرات اساسی در این محدوده اشاره کرد و گفت:‌تعیین تکلیف املاک موجود اعم از تملک یا خارج شدن از طرح برای املاک خیابان پاکستان امری ضروری است و شهروندان درخواست حل این معضل را دارند.

این عضو شورایار منطقه ۷ گفت:‌همچنین قرار گرفتن مسیل در بافت مسکونی به طول یک کیلومتر از جمله چالش‌های دیگر شهروندان در محدوده زرین‌گلاب است که تخصیص ردیف بودجه و تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تغییر مسیر کانال از بافت مسکونی به موازات بزرگراه رسالت و اتصال آن به کانال شهید صیاد شیرازی باید در دستور کار قرار گیرد.