کد خبر: ۳۰۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۶۹

مرگ قدیمی‌ترین دوقلوهای به‌هم‌چسبیده دنیا در ۶۸ سالگی

رانی و دانی گی‌لان، قدیمی‌ترین دوقلوهای به‌هم‌چسبیده دنیا پس از ۶۸ سال زندگی سرانجام روز چهارم ژوییه در آمریکا از دنیا رفتند و رکورد طولانی‌ترین زندگی دوقلوهای مشابه را به نام خود ثبت کردند.
به نقل از دیلی میل، رانی و دانی ۲۸ اکتبر ۱۹۵۱ در دیتن اوهایو به دنیا آمدند و برای کمک به اقتصاد خانواده پرجمعیت خود (۹ خواهر و برادر) ناچار شدند از سه سالگی در سیرک‌ها و برنامه‌های نمایشی شرکت کنند. آنها هنگام تولد سالم بودند و وزن طبیعی داشتند اما پزشکان دو سال این دوقلوی به‌هم‌چسبیده را در بیمارستان نگه داشتند تا راهی برای جدا کردن دوقلوها از ناحیه شکم و ادامه زندگی‌شان بیابند.

این دو برادر بدون آنکه از هم جدا شوند، ۶۸ سال چهره به چهره زندگی کردند؛ با قلب و معده و دست و پای جداگانه اما اندام‌های تحتانی و جنسی مشترک داشتند و اختیار هر بخش دست یکی از برادران بود. آنها تا ۱۹۹۱ به کار کردن در سیرک ادامه دادند و سرانجام بازنشسته شدند. ۲۹ ماه داشتند که یاد گرفتند چگونه بدون مشکل راه بروند و از آنجا که هر دو راست‌دست بودند، برای استفاده همزمان از دست‌ها به راهنمایی مربی و تمرین نیاز داشتند.

وقتی رانی و دانی به سن مدرسه رفتن رسیدند، مسئولان مدرسه آنها را به بهانه پرت کردن حواس بچه‌های دیگر نپذیرفتند. در نوجوانی با هم بسیار دعوا می‌کردند و حتی یکی از آنها پایش را به خاطر لگد زدن به خودرو در اوج عصبی بودن شکست. هر چند وقتی دانستند به خاطر عصبی شدن باید از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده کنند، ترجیح دادند برای همیشه با هم دوست باشند.


این دو برادر هرگز ازدواج نکردند. دانی کارهای آشپزی و شستن ظرف‌ها و مرتب کردن لباس‌ها را انجام می‌داد و رانی حمام و دستشویی را تمیز می‌کرد و مسئول حرف زدن بود. پس از مرگ برادران چینی بانکر در ۶۲ سالگی، نام آنها در ۲۰۱۴ به عنوان قدیمی‌ترین دوقلوهای به‌هم‌چسبیده دنیا وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

به دنیا آمدن دوقلوهایی که از یک بخش بدن به هم چسبیده باشند رویدادی نادر در دنیای پزشکی است و از هر ۲۰۰ هزار تولد ممکن است یکی این‌گونه باشد. ۷۰ درصد دوقلوهای به‌هم‌چسبیده که زنده متولد می‌شوند دخترند و احتمال زنده ماندن این دوقلوها ۵ تا ۲۵ درصد است. نخستین جداسازی موفق این دوقلوها سال ۱۹۵۵ در شیکاگو و مربوط به جداسازی از سر بود.