کد خبر: ۳۰۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۶۷

۷ مکان ممنوعه جهان که نمی‌توانید به آنجا سفر کنید

نقاط اندکی از جهان باقی مانده است که انسان هنوز در آن‌جا پای نگذاشته باشد، و البته هیچ جای این جهان نمانده که از تاثیرات سکونت انسان‌ها در امان باشد. ولی چند مکان ممنوعه جهان وجود دارند که به دلایلی ورود به آن‌ها برای بیش‌تر آدم‌ها ممنوع است. تعداد محدود و منتخبی از آدم‌ها ممکن است مجاز به ورودی به چنین مکان‌هایی باشند، ولی در هیچ روزی از سال از سایر آدم‌ها در این مکان‌ها استقبال نمی‌شود.
چه به خاطر شرایط طبیعی منطقه، یا جهت حفظ امنیت انسان‌ها، و چه به خاطر پنهان کردن حقایقی که حکومت‌ها نمی‌خواهند آدم‌ها از آن‌ها آگاه شوند، این مقاصد ممنوعه را فقط می‌توان از فاصله‌ی دور تماشا کرد. البته، هیچ چیزی جذاب‌تر از کاوش درباره‌ی مسائل ممنوعه نیست؛ بنابراین، همه واقعا دوست دارند از این مکان‌ها دیدن کنند.

با این حال، بهتر است واقعا حرف‌مان را باور کنید؛ برای کاوش کردن درباره‌ی این مسائل ممنوعه و این چند مکان ممنوعه جهان بهتر است مقاله‌ی ما را مطالعه کنید، تا بخواهید زندگی، اعضای بدن، و آزادی‌تان را به خطر بیندازید. خوشبختانه، شما قادر خواهید بود به اندازه‌ی کافی به برخی از این مکان‌ها نزدیک شوید، و حال و هوای آن‌ها را تجربه کنید – مثلا موارد ۲ و ۷. سایر موارد به طور قطع ممنوع هستند – نظیر موارد ۱ و ۳؛ این موارد ممکن است جزء مشهورترین مکان‌های ممنوعه بر روی کره‌ی زمین باشند.

۱. جزیره مارها، برزیل
پژوهشگران به خوبی از وضعیت جزیره‌ی مارها آگاه هستند، ولی هیچ یک از آدم‌های عادی اجازه‌ی دیدن این جزیره‌ی کوچک را که تقریبا در فاصله‌ی ۱۵۰ کیلومتری سائوپائولو در برزیل واقع است، ندارد. در این جزیره که نام رسمی آن، ایله دا کی مادا گرنجی است، به طور تخمینی حدود ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ مار زندگی می‌کنند. فقط مارهای معمولی ساکنین این جزیره نیستند، بلکه مارهای خاصی نظیر افعی سرنیزه‌ای زرین نیز در این جزیره زندگی می‌کنند.

افعی سرنیزه‌ای زرین به خاطر سم فوق‌العاده قوی و وحشتناک‌شان شناخته می‌شوند؛ این سم می‌تواند گوشت اطراف گزیدگی را متلاشی کند. خدای من! پس بهتر است اجازه دهید پژوهشگران از این جزیره عکس بگیرند و برای‌مان بفرستند.

۲. غار لاسکو، فرانسه
غارهای لاسکو در جنوب غربی فرانسه نمونه‌های بی‌نظیری از غارنگاره‌های پیش از تاریخ در خود جای داده‌اند. این غارها مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و حکاکی‌های پیش از تاریخ در خود جای داده‌اند؛ قدمت این نقاشی‌ها به حدود بیست هزار سال پیش باز می‌گردد. این نقاشی‌ها گاومیش‌ها، بزهای کوهی، گوزن‌ها، و گله‌های گاو و سایر چیزها را به تصویر می‌کشند؛ تقریبا هر دیواری از این غارها را که نگاه کنید، تصاویری از این دست را مشاهده خواهید کرد. شگفت‌انگیزترین نمونه‌های این تصاویر را می‌توان در تالار گاوهای نر یافت – جایی که به چهار نقاشی دیواری مربوط به گاوهای نر مشهور شده است. طول یکی از این نقاشی‌ها به ۵ متر می‌رسد. متاسفانه، حضور انسان‌ها باعث تخریب این آثار هنری منحصر به فرد شده است. این آثار هنر شگفت‌انگیز نه فقط به دست انسان‌ها، بلکه از طرف قارچ‌ها و کپک‌های سیاه نیز تهدید می‌شوند. از این رو، از دهه‌ی ۱۹۶۰ تاکنون، ورود بازدیدکنندگان به داخل این غارها ممنوع شده است. خوشبختانه، به تازگی یک موزه و نمونه‌ی مشابه‌ای از این غارها دقیقا در کنار این مجموعه‌ی طبیعی و هنری ساخته شده است، تا مراجعه‌کنندگان دست‌کم بتوانند تجربه‌ای از مشاهده‌ی آثار داخل این غارها را به دست بیاورند.

۳. منطقه‌ی ۵۱، ایالات متحده
شاید هیچ نقطه‌ای روی کره‌ی زمین به اندازه‌ی منطقه‌ی ۵۱ در صحرای نوادا در ایالات متحده نظر هواداران تئوری توطئه را به خود جلب نکرده باشد. از این پایگاه نظامی پنهان در ایالات متحده به شدت محافظت می‌شود، و واقعا هیچ آدم معمولی نمی‌داند در این پایگاه چه می‌گذرد.

رایج‌ترین شایعی که میان عوام درباره‌ی منطقه‌ی ۵۱ وجود دارد این است که از این پایگاه برای آزمایش بر روی بیگانگان استفاده می‌شود؛‌ ولی البته، هیچ کس نمی‌تواند چنین شایعاتی را ثابت کند. تمام حکومت‌های موجود بر روی کره‌ی زمین هم‌چنان اعتقاد دارند، هیچ مدرکی دال بر ورود بیگانگان بر روی سیاره‌ی‌مان وجود ندارد. به هر صورت، هر اتفاقی که در منطقه‌ی ۵۱ بیفتید، ما اصلا به کسی توصیه نمی‌کنیم برای شکستن قوانین امنیتی این پایگاه تلاش کند – از این منطقه به وسیله‌ی مین‌های زمینی و سایر فناوری‌های امنیتی به شدت محافظت می‌شود.


۴. جزیره سنتینل شمالی، هندوستان
بومیان جزیره سنتینل شمالی واقع در خلیج بنگال در نزدیکی هندوستان نزدیک به شصت هزار سال است از انزوا و جدایی خود از تمدن انسانی به شدت محافظت می‌کنند.

مردم این جزیره از برقراری رابطه با دنیای خارج امتناع می‌کنند و هر آدمی را که سعی کند وارد حریم‌شان شود، به سرعت از بین می‌برند. گارد ساحلی هندوستان هر از گاهی بر فراز این جزیره گشتزنی می‌کند تا بتواند شمار جمعیت آن‌ها را به دست آورد (در سال‌های اخیر، جمعیت آن‌ها کاهش یافته) یا (پس از وقوع سونامی ۲۰۰۴) تشخیص دهد آیا این آدم‌ها به کمک نیاز دارند یا خیر.

دولت هندوستان هرگونه ورود و دخالت در امور مردم این جزیره را ممنوع اعلام کرده است، ولی به تازگی پس از ورود یک کشیش جوان به داخل این جزیره – در تلاش برای متقاعد کردن این مردم برای پذیرفتن دین مسیح – خبرهای مربوط به این جزیره بار دیگر به رسانه‌ها آمد. بر اساس آخرین مشاهدات از این جزیره، بومیان جسد این مرد را که پر از تیرهای چوبی بود، روی شن‌های ساحل می‌کشیدند.

۵. پاوگلیا، ایتالیا
امروزه، این جزیره‌ی کوچک در ایتالیا متروک شده است، ولی تاریخ شوم این جزیره باعث شد دولت این کشور ورود و بازدید از آن را ممنوع اعلام کند. در قرن ۱۴ میلادی، جزیره‌ی پاوگلیا که میان ونیز و لیدو در شمال ایتالیا واقع است، به عنوان محلی برای قرنطینه‌ی بیماران مبتلا به طاعون خیارکی استفاده می‌شد. سپس، این جزیره در قرن نوزدهم به تیمارستانی برای آدم‌های مبتلا به بیماری‌های روانی تبدیل شد. برخی شایعات می‌گویند، پزشک بی‌رحمی آزمایش‌های ظالمانه و دردناکی روی این بیماران انجام می‌داد.

این جزیره امروزه متروک شده است؛ ولی بر اساس برخی شایعات، تحت تسخیر ارواح آدم‌هایی قرار گرفته است که در این جزیره شکنجه شده‌اند. این جزیره به عنوان ترسناک‌ترین منطقه در کشور ایتالیا شناخته می‌شود، و از ورود گردشگران و مردم محلی به داخل این جزیره ممانعت به عمل می‌آید. با وجود این، اگر واقعا جرات و تمایل کافی برای ورود به این جزیره را دارید، با تکمیل یک فرایند طولانی از کاغذبازی‌های اداری، می‌توانید مجوز ورود به آن را به دست بیاورید.

۶. بایگانی‌های سری واتیکان، شهر واتیکان
در قرون گذشته در اروپا، مذهب و حکومت به شدت با یکدیگر پیوند داشتند. البته، امروزه این مسئله هم‌‌چنان در برخی کشورها وجود دارد. واتیکان یکی از همین مناطقی است که این مسئله هم‌چنان به شکل پررنگ در آن جریان دارد؛ بایگانی‌های سری واتیکان در شهر واتیکان از اسرار قدیمی کاتولیک محافظت می‌کند. ورود به بازدید از این بایگانی که حاوی قرن‌ها اطلاعات و حقایقی سری و پنهان، از حساب‌های مالی گرفته تا نامه‌ها و اسناد حکومتی، است، برای مردم ممنوع است.

تنها آدم‌های واجد بالاترین صلاحیت و محققان و دانشمندان خاص در جهان اجازه‌ی ورود به این بایگانی‌ها را دارند. از آن‌جا که این منطقه فوق‌العاده سری است، مجموعه‌ای از شایعات و نظریات رایج درباره‌ی محتوای این بایگانی‌ها، از جمله شواهد و مدارک ثابت کننده‌ی وجود بیگانگان و شیاطین، و شواهد تایید کننده‌ای برای ادعاهای مربوط به همکاری کلیسا با حکومت فاشیست ایتالیا در اواسط قرن بیستم در مورد آن وجود دارد.

۷. چین شی هوانگ، چین
چین شی هوانگ نخستین امپراتور کشور چین است. مجموعه‌ی سازه‌های محل دفن او یکی از پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین مکان‌های تاریخی است که تاکنون کشف شده‌اند. اگر تاکنون نام لشکر سفالین چین به گوش‌تان خورده باشد، دقیقا به همین مکان اشاره دارد. ولی با این‌که مکان این مقبره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور چین شناخته می‌شود، ورودی خودِ مقبره مهر و موم شده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند حدود ۲۰۰۰ عدد از این جنگجویان سفالین را مشاهده کنند، ولی تخمین زده می‌شود در گودال‌های زیر زمینی این مجموعه‌ حدود ۶۰۰۰ مجسمه‌ی دیگر نیز وجود داشته باشد. بر اساس برخی شایعات، این جنگجویان سفالین به صورت استراتژیک و به عنوان تله‌های پنهانی در محوطه‌ی مقبره‌ی چین شی هوانگ قرار گرفته‌اند تا از هجوم دشمنان جلوگیری کنند. ولی آن‌چه امروزه به طور قطع از آن خبر داریم، این است که گودال‌های اطراف مقبره حاوی سطوح بسیار بالایی از جیوه هستند و هر فردی را که بدون پوشش محافظتی مناسب وارد آن‌ها می‌شود، از پای در می‌آورند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود گنجینه‌های بی‌شمار مقبره‌ی چین شی هوانگ، تا آینده‌ی پیش رو، پیکر وی را در آرامش و امنیت همراهی کنند.