کد خبر: ۳۰۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱

همه وعده‌های عمرانی حناچی به شورایی‌ها/ ساخت ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان ۹۹ حتمی است/ تبدیل پادگان۰۶ به پارک منتفی شد؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران درباره ساخت یک ایستگاه مترو در هر ماه وعده داد که این قول هم اجرا می‌شود. مقرر شد که ساخت دوازده ایستگاه تا پایان سال حتما محقق شود.
به نقل از فارس، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران گفت: امروز از شهردار تهران در خصوص برخی پروژه‌ها و تاخیر در اجرای آن سوالاتی پرسیده شد.

وی افزود: از شهردار تهران درباره پروژه شهید رستگارنژاد پرسیدیم که وی گفت تا اواخر تابستان، پروژه رستگارنژاد به نتیجه خواهد رسید.

هاشمی گفت: مورد بعدی بحث ساخت یک ایستگاه مترو در هر ماه بود که شهردار وعده داد این قول هم اجرا می‌شود و مقرر شد که ساخت دوازده ایستگاه تا پایان سال حتما محقق شود.

محسن هاشمی افزود: نصف پول اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران واریز شده است و برای واریز باقی مانده آن هم باید با پشتوانه دولت به نتیجه برسیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص پروژه نیلوفری هم بحث مطرح شد زیرا از زمان شهردار شدن حناچی، مسابقه‌ای برای آن برگزار شد و برنده داشت و قرار بود نقشه‌های اجرایی داده شود که نقشه‌ها هم داده شد.

هاشمی گفت: راه آهن مدعی است که باید هزینه‌ای بگیرد تا اجازه استفاده از فضای آنجا را بدهد اما حناچی با وزیر راه و مدیرعامل راه آهن توافقی داشت که این موضوع هم حل شد. به این ترتیب قول داده شد که کلنگ پروژه نیلوفری در دو هفته آینده در چهار نقطه ۲۵۰ متری زده شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم نگرانی‌هایی هم از پروژه گیشا داشتند که گفته بودند دسترسی به گیشا بسته شده است. البته حناچی قول داد کلنگ کنار گذر زیرگذر گیشا هم زده خواهد شد.

هاشمی افزود: شهردار تهران در خصوص پروژه شهید بروجردی هم توضیحاتی داد. بر این اساس، مشخص شد به دلیل چهار قطعه تملکی، مشکل به وجود آمده است. مقرر شد مشکل این چهار قطعه هم با بودجه غیرنقدی و تهاتر با املاک شهرداری حل شود و شاهد این باشیم که شهید بروجردی هم در این دوره به بهره‌برداری برسد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید «شما در صحن شورا صحبت از منتفی شدن قرارداد تبدیل پادگان ۰۶ به پارک کردید؛ ماجرا چیست؟»، گفت: اگر یادتان باشد وقتی توافق ساخت ۰۶ را امضا کردیم، اعضای شورا گفتند این حرکت خوب نبوده و همه پادگان باید پارک می‌شده و گفتند چرا ۶۰۰ هزار متر بارگذاری کرده‌اید.

وی افزود: همین باعث شد سوءتفاهمی برای ارتش ایجاد شود و این مخالفت‌ها باعث شد تا ارتشی‌ها هم نگران شوند و گفته شود لابد این کار مناسب نیست. البته تبدیل پادگان به پارک کاملا منتفی نشده است اما حس پیگیری کردنش کم شده است. ارتش کمی احساس غبن کرده است و همین باعث شده است تا کمی کار به صورت جدی پیگیری نشود.