کد خبر: ۳۰۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۷

استعلام فدراسیون جودو از دادگاه عالی ورزش در مورد حذف نام ایران

به دنبال حذف نام ایران از فهرست جلسات دادگاه عالی ورزش (CAS) برای رسیدگی به پرونده تعلیق جودو، فدراسیون مربوطه اقدام به اخذ استعلام از این دادگاه کرده است.
انتشار مطلبی با عنوان «لیست جلسات دادگاه عالی ورزش منتشر شد/ نه اسمی از جودو است نه پرسپولیس و برانکو» واکنش فدراسیون جودو را برای پیگیری قانونمند به همراه داشته است. در این گزارش با یادآوری اینکه فهرست حدود ۶۰ جلسه دادگاه عالی ورزشی از ماه جولای تا نوامبر (آبان ماه) منتشر شده، تاکید شد که در این فهرست نامی از ایران نیست.

این در حالی است که پرونده تعلیق جودو ایران به CAS رفته و طبق آنچه مسئولان فدراسیون جودو و کمیته ملی المپیک ایران بار‌ها به آن تاکید داشته اند، قرار است جلسه رسیدگی به این پرونده ۲۶ شهریورماه برگزار شود، اما عدم اشاره به نام ایران و پرونده‌های ورزش کشورمان در جلسات پیش روی دادگاه عالی ورزش، ابهاماتی را در مورد این جلسه سرنوشت ساز و برگزاری به موقع آن ایجاد کرده است.

در همین رابطه فدراسیون جودو اخذ استعلام از دادگاه عالی ورزش را در دستور کار قرار داده است. این فدراسیون قصد دارد ایمیلی به دادگاه عالی ورزش ارسال کند و با استناد به مکاتبات قبلی انجام شده، ایمیل‌های دریافتی از این دادگاه و همچنین دعوت نامه دریافتی برای سفر به محل مقر CAS در سوئیس، نسبت به عدم اشاره به نام ایران و پرونده جودو کشورمان درجلسات پیش بینی شده ماه‌های آینده پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

به گفته آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو این ایمیل و استعلام مطرح شده، امروز یکشنبه توسط این فدراسیون برای دادگاه عالی ورزش ارسال خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه «دادگاه عالی ورزش برنامه خود برای رسیدگی به پرونده‌های دریافتی از کشور‌های مختلف را اطلاع رسانی کرده، اما در این برنامه هیچ اشاره‌ای به پرونده جودو ایران نشده است»، گفت: بعد از انتشار مطلب فوق پیگیری‌های لازم را داشته و سندیت موضوع هم برای‌مان محرز شد. این مسئله، اما با اقداماتی که پیش از این و برای برگزاری جلسه در زمان مقرر انجام شده، در تضاد است. به همین دلیل تصمیم به اخذ استعلام گرفتیم.

میراسماعیلی تاکید کرد: مکاتبات قبلی و ایمیل‌های دریافتی از دادگاه عالی ورزش موید برگزاری جلسه ۲۶ شهریورماه است. حتی طبق دستورالعملی که توسط خودِ CAS برای این جلسه مشخص شده، زمان بندی نشست، اینکه چه ساعتی آغاز می‌شود، چه مدت زمان ادامه دارد، زمان مصوب برای صحبت هر یک از وکلا چقدر است و .... عنوان شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری که امروز از سفارت سوئیس در ایران انجام دادیم، دعوت نامه سفر به این کشور و حضور در محل دادگاه عالی ورزش هم برای‌مان ارسال شده است. اگرچه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده به خاطر کرونا فعلا نمی‌توانیم اقدامی برای اخذ ویزای شینگن داشته باشیم.

رئیس فدراسیون جودو تاکید کرد: در هر صورت تمام اقدامات قبلی گویای برگزاری جلسه در روز ۲۶ شهریورماه است، اما اینکه چرا نام ایران و پرونده جودو در فهرست جلسات CAS نیست، برای خودمان هم سوال شده است. شاید هم دلیل موضوع جابه جایی زمان جلسه باشد و اینکه پیش از این قرار بود ۲۰ فروردین ماه برگزار شود، اما به ۲۶ شهریورماه موکول شد. در هر صورت برای مشخص شدن قضیه امروز از دادگاه عالی ورزش استعلام می‌گیریم.

منبع: مهر