کد خبر: ۳۰۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۰

وزارت بهداشت: با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری محرم مخالفیم/ به هیچ وجه از عزاداران در مراسم پذیرایی نشود

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم، با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در ایام محرم مخالفیم.
علیرضا رئیسی در یک برنامه تلویزیونی افزود: قطعا راه اندازی دسته های عزاداری فاصله های فیزیکی بین افراد را به هم می زند، همچنین با حضور تماشاچی برای دسته های عزاداری مخالفیم همچنین با اینکه دسته های مختلف بیایند و در یک جا جمع شوند هم مخالف هستیم و این فعالیت ها خلاف پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت است و اگر از وجود پروتکل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و حفظ سلامت مردم صحبت می کنیم همین مسائل است.

وی گفت: به هیچ وجه از عزاداران در مراسم پذیرایی نشود و در مورد نذورات هم توصیه می کنیم کمک های مومنانه به صورت توزیع مواد غذایی خام باشد و به دست مستمندان برسد و اگر کسی خیلی اصرار دارد که حتما غذا بپزد به هیچ وجه این غذاها نباید در هیئت ها و جاهایی که مردم جمع می شوند توزیع شود بلکه باید مانند غذاهای بیرون بر در جاهای مختلف بین مستمندان توزیع شود به طوری که تجمع انسانی نداشته باشیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز (چهارشنبه) در نشست با ذاکران، مداحان و وعاظ گفت: متعهدیم که نگذاریم شیعه امام حسین(ع) به خاطر مراسم عزاداری سالار شهیدان، تب کند یا بیمار شود و الگویی ارائه می دهیم که شیعیان سایر کشورها ببینید که ایران اسلامی از خود چه نبوغی بر جای گذاشت و چه زیبا یاد امام حسین(ع) را زنده کرد. می خواهیم در تاریخ ثبت کنیم که هم یاد امام حسین(ع)، عاشورا، مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم و هم از عشاق حضرت اباعبدالله(ع) صیانت کردیم و هم اینکه الگویی ماندگار و نمونه به جهان معرفی کردیم.