کد خبر: ۳۰۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳

وزارت بهداشت: ایران تا به امروز مناسب‌ترین مدیریت و کنترل کرونا را نسبت به کشور‌های دیگر داشته است!

ویروس کرونا جزء مخرب‌ترین ویروس‌های شناخته‌شده جهان است که باعث از بین رفتن بافت‌های بدن می‌شود و متأسفانه تا به امروز درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده است.
معاون وزیر بهداشت گفت: ایران مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مدیریت و کنترل بیماری کرونا را داشته است.

 قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اقدامات مناسب استان مرکزی در مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: استان مرکزی علی‌رغم اینکه جزء آلوده‌ترین استان‌های کشور قرار داشت، اما امروز در راستای مدیریت ویروس کرونا جزء بهترین استان‌های کشور است و این امر نشان‌دهنده همکاری و مساعدت مناسب تمام ارکان استان مرکزی است.

وی افزود: ویروس کرونا جزء مخرب‌ترین ویروس‌های شناخته‌شده جهان است که باعث از بین رفتن بافت‌های بدن می‌شود و متأسفانه تا به امروز درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده و بهترین شیوه جلوگیری از ویروس کرونا مراقبت مناسب از بیمار توسط نیروی انسانی است.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: ایران تا به امروز مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مدیریت و کنترل بیماری نسبت به کشور‌های دیگر داشته و نشان‌دهنده همکاری تمام ارکان نظام است.

جان‌بابایی تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله در بیماری کرونا ناشی از کمک و همراهی تمام مردم است و متأسفانه در شرایط عادی قرار نگرفته‌ایم و با آغاز شیوع ویروس کرونا کشور‌های دیگر ارتباطات با ایران را محدود کردند و با وجود این، تمام دنیا به این ویروس مخرب مبتلا شدند.

وی ادامه داد: شرایط موجود در کشور نامعلوم است و باید منتظر هرگونه اتفاق ناگوار بود و در کشور ایران به‌ازای یک‌هزار نفر ایرانی ۱/۷ تخت وجود دارد، اما در کشور‌های اروپایی به‌ازای یک‌هزار نفر ۶ تخت وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: با وجود شرایط مطلوب در استان مرکزی هنوز خطر افزایش ابتلا در استان مرکزی وجود دارد و باید بررسی‌های لازم در راستای نقاط ضعف و قوت عملکرد استان مرکزی انجام گردد و نقاط قوت افزایش و نقاط ضعف را کاهش بدهیم.

جان‌بابایی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله در پیشگیری از ویروس کرونا نیروی انسانی است و امکانات و تجهیزات باعث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نمی‌شود بلکه نیروی انسانی نقشی مؤثر در کنترل ویروس کرونا دارد و باید توجهی ویژه به کادر درمان و نیروی انسانی داشته باشیم تا در این مسیر پیروز گردیم.