کد خبر: ۳۰۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۴

انتقاد رهبرانصارالله از تعطیلی حج به خاطر کرونا

ایسنا نوشت: رهبر انصارالله یمن ضمن تبریک عید قربان به مردم یمن و نیروهای دلاور مستقر در جبهه‌ها و امت اسلامی، اقدام عربستان در تعطیلی و برگزاری محدود مناسک حج سال جاری را محکوم کرد.
سایت المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در بیانیه‌ای با تبریک عید قربان به مردم و نیروهای یمنی و امت اسلامی، اظهار کرد: این عید در حالی فرا می‌رسد که اتفاقات مهمی برای امت ما در حال وقوع است و در راس آنها متوقف کردن حج سال جاری برای کشورهای جهان اسلام و تبدیل آن به یک مناسبت نمادین است.

الحوثی تاکید کرد: محدود کردن حج به حضور تعداد بسیار محدودی از حجاج یک کشور نقض آشکار آیات قرآن و تعرض آشکار به یک ویژگی برجسته حج به عنوان یک فریضه جهانی است، ممانعت از شرکت مسلمانان کشورهای اسلامی در حج امسال و محدود کردن آن به تعداد مشخصی از یک کشور اقدامی غیرقانونی است.

رهبر انصارالله گفت: اقدامی که امسال در پیش گرفته شده یک جرم بزرگ و جنایتی آشکار علیه یکی از ارکان بزرگ اسلام و بیت‌الله الحرام و مشاعر مقدسه و نیز امت اسلامی است.

او افزود: در گذشته و عصر حاضر بیماری‌های واگیردار و اتفاقات بسیاری رخ داده‌اند اما حج به دلیل آنها تعطیل نشده است. در کنار توکل به خدا، با وجود امکانات پزشکی، امکان هماهنگی و همکاری کشورهای اسلامی در اتخاذ تدابیر بهداشتی لازم برای مناسک حج وجود داشت، اقدام خطرناک عربستان بی‌توجهی حاکمیت این کشور به دین اسلام و شعائر و مقدسات آن را نشان داد.