کد خبر: ۳۰۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۵۵

جمشید شارمهد به سرنوشت روح الله زم دچار شد/ سرکرده گروهک تروریستی تندر اعدام می شود؟

«گروه تروریستی تندر» چند سالی هست به‌زعم خود و کنار سایر گروه‌های تشکیل شده در مسیر «براندازی» نظام مستقر در ایران گام برمی‌دارند ولی بیش از آنکه توانایی بروز اقداماتی در این سطح را داشته باشند به درگیری میان خود مشغولند.
خبر کوتاه بود و به رسم همیشه، با کمترین جزییات؛ «ضربه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به یک گروه تروریستی» و این‌بار گروهی «مستقر در امریکا». خبر دست به دست در شبکه‌های اجتماعی چرخید و در بخش‌های خبری ظهرگاهی صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز منتشر شد تا اینکه بالاخره نوبت به ذکر جزییات بیشتر رسید: «اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) بر یک گروه تروریستی مستقر در امریکا، منجر به دستگیری سرکرده این گروهک تروریستی شد.» جزییات ارایه شده اما خود همچنان نیازمند جزییات بیشتر بود اما تا همین جای کار می‌توانست دومین اقدام نیروهای اطلاعاتی ایران در مسیر مقابله با مخالفان لقب گیرد. مخالفانی که اولی، روح‌الله زم، در عراق دستگیر شد و حالا نیز به نظر می‌رسد «جمشید شارمهد»، جایی آن‌سوی مرزهای جغرافیایی ایران به دام نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی افتاده است.

«گروه تروریستی تندر» چند سالی هست به‌زعم خود و کنار سایر گروه‌های تشکیل شده در مسیر «براندازی» نظام مستقر در ایران گام برمی‌دارند ولی بیش از آنکه توانایی بروز اقداماتی در این سطح را داشته باشند به درگیری میان خود مشغولند؛ چنانکه پس از اعلام خبر بازداشت این آخرین نمونه از فعالان در این گروه‌های «برانداز» توسط وزارت اطلاعات و بازنشر این خبر در شبکه‌های اجتماعی، جمعی از اکانت‌های توییتری که از قرار معلوم به برخی دیگر از این گروه‌ها مرتبط هستند یا حداقل می‌کوشند چنین وانمود کنند، نه‌تنها با خرسندی خبر بازداشت سرکرده گروه «تندر» را منتشر می‌کردند، بلکه از او به عنوان «عامل جمهوری اسلامی» نام بردند تا اختلافات درونی خود را بیش از پیش نمایان کنند.

«انجمن پادشاهی ایران» یا «تندر»؛ این عنوانی است که هنگام ورود به پایگاه اطلاع‌رسانی این گروه «تروریستی» با آن مواجه می‌شوید. گروهی که درطول تاریخ اقداماتش بیش از آنکه به مخالفت با جمهوری اسلامی بپردازد، موجبات شهید و زخمی شدن ایرانیانی را فراهم کرده که مدعی است خواهان آزادی آنان است. تندر علاوه بر شبکه رادیویی و تلویزیونی که از طریق ماهواره برای بخش‌هایی از آسیا پخش می‌شود، پایگاه اطلاع‌رسانی و صفحات مجازی به نسبت فعالی نیز دارد که در تمامی آنها به‌زعم خود «چگونگی مبارزه» با نظام جمهوری اسلامی را آموزش داده و بعضا با افتخار مسوولیت اقدامات‌شان را می‌پذیرند. این گروه که توسط «فتح‌الله منوچهری» با نام مستعار «فرود فولادوند» تاسیس شد، در طول تاریخ فعالیت خود مسوولیت انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال ۸۷ و همچنین انفجار در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء شیراز در سال ۹۸ را برعهده گرفت که هرکدام به نوع خود موجبات شهادت و مجروح شدن چندین ایرانی را فراهم آورد...

 به‌ویژه انفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز که خونبارترین اقدامات این گروه تروریستی بود و در نتیجه آن ۱۴ تن جان باخته و دست‌کم ۲۰۰ تن مجروح شدند.

جالب آنکه اختلافات میان این گروه با سایر گروه‌های سلطنت‌طلب فعال خارج مرزهای کشور، آنقدر متعدد و جدی بوده که «تندر» سوم مردادماه طی بیانیه‌ای به تندی از سایر گروه‌های سلطنت‌طلب انتقاد کرده و در آن نه‌تنها «فرشگرد» و «انجمن ایرانیان امریکایی» و «حزب مشروطه ایران» و «ققنوس» را «عوامل جمهوری اسلامی» معرفی کرد، بلکه به تندی از «حمایت و نامه» آنان به «جو بایدن»، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا انتقاد کرده و هدف این افراد از این اقدام مقابله با دونالد ترامپ را حفظ «تجارت هروئین» عنوان می‌کند. 

این اما تنها نکته عجیب صرفا پیرامون این گروه نیست. سرنوشت نامعلوم فولادوند، موسس تندر نیز سال‌هاست به یکی از معماهای موجود در جمع مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شده است؛ به‌طوری‌ که برخی رسانه‌های خارج کشور نظیر ایران اینترنشنال و سایر وابستگان در ادعایی «ربودن فولادوند توسط جمهوری اسلامی» را عامل بی‌خبری چندین ساله از او معرفی می‌کنند؛ حال آنکه دختر فولادوند پیش‌تر و در اظهاراتی گفته بود که او در «اسراییل» به سر می‌برد. جالب آنکه پایگاه اطلاع‌رسانی این گروه تروریستی هیچ‌کدام از این دو سناریو را قبول نداشته و آنان را ساخته و پرداخته ذهن آنچه این پایگاه «عوامل جمهوری اسلامی داخل و خارج ایران» دانسته و در بخشی از گزارش خود درباره «فولادوند»، از «ورود مخفیانه او به ایران» برای «آغاز مرحله دوم «تندر» که آغاز برنامه‌های براندازی عملی رژیم است»، خبر می‌دهد.

«شارمهد» کیست؟
سرنوشت فولادوند «بازداشت توسط نیروهای امنیتی ایران»، «حضور در اسراییل» یا «ورود مخفیانه به ایران» باشد در نفس ماجرا برای یک نفر تفاوتی ایجاد نمی‌کند و آن‌ هم کسی نیست مگر «جمشید شارمهد». او با خداحافظی اجباری یا خودخواسته فولادوند با «تندر» عملا به عنوان رییس، سرکرده یا به‌زعم حامیان این گروه تروریستی به عنوان «فرمانده» معرفی شده و به ایفای نقش می‌پردازد. «شارمهد» که اواخر دوران جنگ تحمیلی به آلمان مهاجرت می‌کند، تا همین چندی پیش و بر اساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی این گروه برانداز، به همراه همسر و ۲ فرزندش در لس‌آنجلس زندگی می‌کرد ولی حالا در بازداشت وزارت اطلاعات است و هیچ بعید نیست در آینده‌ای نه چندان اعترافاتش همچون نیروهایی از این دست، از صداوسیما پخش شود. 

شارمهد مدت‌هاست که به عنوان نفر اصلی انجمن پادشاهی ایران فعالیت می‌کند، به‌زعم خود توانسته جایگاه این گروه تروریستی را میان سایر گروه‌های سلطنت‌طلب ارتقا داده و چنانکه در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش آمده، «به دشمن درجه یک جمهوری اسلامی» تبدیل شود.

چطور بازداشت شد؟
با تمام این فراز و فرودها و گفته‌ها، حالا اما شاید مهم‌ترین پرسش درباره گروه تندر و فرمانده‌اش، چگونگی بازداشت او باشد. 

آنچه تا اینجای کار مشخص است، تداوم سیاست اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی است و باید برای اظهارنظر قطعی منتظر اعلام اخبار تکمیلی ماند ولی به نظر می‌رسد باتوجه به سبک تنظیم خبر اعلام بازداشت «شارمهد»، او نیز اسیر عملیاتی شده باشد که «روح‌الله زم» شد. 

مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز که حالا در انتظار رسیدگی به حکم اعدامش در دادگاه تجدیدنظر است، با آنچه «اشراف اطلاعاتی و عملیات پیچیده» اطلاعات سپاه خوانده شد، در خاک عراق بازداشت و به ایران منتقل شد؛ سرنوشتی که از قرار معلوم به شکل و شمایلی متفاوت این بار برای «شارمهد» نیز رقم خورده است و در نهایت چنان شده که باید زین پس کنار دادگاه ده‌ها مفسد اقتصادی و البته زم، پیگیر دادگاه شارمهد نیز باشیم ولی باتوجه به احکام صادره در سال‌های گذشته برای افرادی که از نظر دادگاه با این گروه تروریستی در ارتباط بودند، به نظر می‌رسد در نهایت حکم صادره برای «فرمانده» انجمن پادشاهی ایران، حکمی بسیار سنگین و حتی اعدام باشد؛ هرچند که اظهارنظر نهایی براساس قوانین موجود بر عهده دادگاه است و بس.