کد خبر: ۳۰۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۷

عضو هیئت رئیسه مجلس: امضای مدرس خیابانی بعد از ۲۲ مرداد غیرقانونی محسوب می‌شود

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مرّ قانون امضای سرپرست وزارت صمت بعد از ۲۲ مرداد ماه غیرقانونی محسوب می‌شود و اجراکنندگان دستورات وی نیز متخلف به شمار می‌روند.
 علیرضا سلیمی درجلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: آقای روحانی عنوان کردند بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی اختلاف وجود دارد در صورتی که این سخنان صحیح نیست.مجلس دهم سه مرتبه به تفکیک وزارت بازرگانی رأی منفی داد، از این رو طبق قانون رئیس جمهور باید یک وزیر معرفی کند.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نباید دنبال حاشیه‌سازی باشد و با توجه به اینکه فردی حقوقدان است، باید از قانون تبعیت کند، افزود: بنابراین بر اساس مرّ قانون امضای آقای مدرس خیابانی بعد از ۲۲ مرداد ماه غیرقانونی محسوب می‌شود و اجراکنندگان دستورات وی نیز متخلف به شمار می‌روند.هفته جاری آخرین مهلت معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت است لذا دولت باید در این زمینه به قانون تمکین کند.

وی با اشاره به اینکه دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و شرکت‌های دولتی نیز ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: براین اساس دولت آینده با بدهی انباشته شده زیادی مواجه خواهد شد از این رو باید وزیر مربوطه هر چه سریعتر به مجلس شورای اسلامی معرفی شود تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده محلات در مجلس گفت: تذکر ارائه شده در خصوص معرفی وزیر صمت درست است از این رو حتماً دولت هم قانون را رعایت خواهد کرد.موضوع مذکور با مکاتبات صورت گرفته از دولت پیگیری شده اما مسئله مد نظر مسئولان تفکیک وظایف دو وزارتخانه است که باید تعیین تکلیف شود؛ با پیگیری‌های صورت گرفته حتماً مشکل برطرف خواهد شد.

منبع:ایلنا