کد خبر: ۳۰۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

تذکر عضو شورای شهر تهران در پی جان‌باختن یک رفتگر شهرداری

تسنیم نوشت: رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن تأکید بر توجه به ایمنی پاکبانان زحمتکش و رسیدگی به علل بروز سانحه برای پاکبانان در حین نظافت مسیر بزرگراهی بر روی پل سید خندان، به شهرداری تهران تذکر داد.

مجید فراهانی طی تذکری که تقدیم هیئت رئیسه شد نوشت: متاسفانه در روز عید سعید قربان، تهران یکی از خدمتگذاران زحمتکش و بی‌ادعای خود را در حین نظافت بزرگراه بر روی پل سید خندان از دست داد و دو تن از همکاران وی نیز مصدوم شدند.

اینجانب این مصیبت را به خانواده محترم و عزادار، همکاران و دوستان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

متاسفانه در سال‌های گذشته نیز ما شاهد بروز حوادث و اخباری تلخ در این زمینه بوده‌ایم؛ باید برای تامین ایمنی و بر طرف کردن حادثه با تشدید نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران توسط واحدهای اجرایی شهرداری مناطق و نواحی، اقدامات لازم برای اصلاح فرآیندها و حاکم کردن اصول ایمنی را به سرعت اجرایی و عملیاتی کرد.

بر همین اساس و با عنایت به اهمیت صیانت از ایمنی پاکبانان و کارگران زحمتکش شهرداری در حین انجام فعالیت و ارائه خدمت در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «لزوم توجه به ایمنی پاکبانان زحمتکش و رسیدگی به علل بروز سانحه برای پاکبانان در حین نظافت مسیر بزرگراهی بر روی  پل سید خندان»به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

با توجه به اهمیت موضوع انتظار است شهردار منطقه و معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده داغدار و دیگر پاکبانان حادثه دیده علت استفاده از نیروی انسانی در نظافت بزرگراه، تامین ایمنی کارگران و علت عدم استفاده از تجهیزات مکانیزه را بررسی و با عوامل سهل انگاری در بروز این سانحه برخورد کنند.

بدون شک پاکبانان زحمتکش نماد خدمت صادقانه و بدون چشم داشت در شهرداری تهران هستند و تأمین امنیت، حفظ کرامت و شان این عزیزان وظیفه مدیریت شهری و یکایک ماست و در انجام این وظیفه هیچ کوتاهی پذیرفته نیست.