کد خبر: ۳۰۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۷

احمد مازنی: این مجلس محصول حوادث آبان ماه است

نماینده مجلس دهم گفت: من فکر می‌کنم این مجلس، محصول شرایطی است که آبان ۹۸ بر کشور تحمیل شد. مردم از گرانی بنزین ناراحت بودند و فضای امنیتی بر کشور حاکم شد. همین وقایع باعث سلب اعتماد مردم از نهاد انتخابات شد. اکنون هم افرادی که در هیات‌رییسه این مجلس نشسته‌اند در بروز ناامیدی نقشی اساسی دارند.

به گزارش ایرنا، احمد مازنی، نماینده مجلس دهم می‌گوید: مجلس هفتم با اقدامات نسنجیده‌ای مثل تثبیت اجباری قیمت‌ها، زیان‌هایی سنگین را متوجه جامعه کرد. به نوعی گرانی بنزین در سال گذشته و حوادث آبان‌ماه نیز محصول همین تثبیت اجباری قیمت انرژی در کشور بود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: فکر می‌کنم آقای روحانی و دولت ایشان در طول این سال‌ها تلاش زیادی کردند، اما اولویت‌های اجرایی که در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ مطرح بود با موانع داخلی و خارجی روبه‌رو شد. بخشی از موانع داخلی به خود دولتمردان برمی‌گردد و بخشی دیگر به مخالفان این دولت. موانع خارجی هم که روشن است.

مازنی می‌افزاید: دولت در شرایط فعلی بهتر است بیشترین اولویت خود را به مدیریت سلامت مردم اختصاص دهد. چراکه ویروس کووید۱۹ ناشناخته و بسیارپیچیده است. کشور ما هم جز ۱۰ کشور اصلی دنیا از نظر ابتلا و مرگ ناشی از این ویروس است. در شرایط کنونی مدیریت سلامت کشور برای دفاع از جامعه در برابر کرونا مهم‌ترین اولویت قوه مجریه است. اولویت دوم تامین معیشت مردم در این شرایط خاص است. جمع بین نان و جان یا بین سلامت و اقتصاد، از مسائل مهمی است که نیاز به مدیریت منسجم دارد و دولت بایستی با تمام توان در این زمینه کوشش کند.

او به سیاست خارجی هم اشاره می‌کند:، اما در زمینه سیاست خارجی هم هنوز دولت می‌تواند کار‌های بزرگی انجام دهد. اگر دولت بتواند در مجال باقی مانده، این تدبیر را در شورای عالی امنیت ملی به وجود آورد و در کنار نگاه به شرق، مساله ایران با اروپا و آمریکا یا همان غرب حل کند، گام بزرگی برداشته است. اگر دولت بتواند این تحریم‌های ظالمانه را از سر نظام و از دوش مردم بردارد اقدامش قابل ستایش خواهد بود.

مازنی می‌گوید: من فکر می‌کنم این مجلس، محصول شرایطی است که آبان ۹۸ بر کشور تحمیل شد. مردم از گرانی بنزین ناراحت بودند و فضای امنیتی بر کشور حاکم شد. همین وقایع باعث سلب اعتماد مردم از نهاد انتخابات شد. اکنون هم افرادی که در هیات‌رییسه این مجلس نشسته‌اند در بروز ناامیدی نقشی اساسی دارند. اما جلوی ضرر را از هر جایی بگیری منفعت است.

معاون سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران توصیه می‌کند: مجلس در فرصتی که دارد به جای طرح‌های پوپولیستی و گام برداشتن در همان مسیری که روزگاری احمدی‌نژاد برداشت یا جای پای مجلس هفتم گذاشتن از نظر متخصصان و کارشناسان استفاده کند و با تعامل با دولت، نیاز‌های واقعی مردم را برطرف کند. شاهد بودیم که مجلس هفتم با اقدامات نسنجیده‌ای مثل تثبیت اجباری قیمت‌ها، زیان‌هایی سنگین را نصیب جامعه کرد. به نوعی گرانی بنزین در سال گذشته و حوادث آبان ماه نیز محصول همین تثبیت اجباری قیمت انرژی در کشور بود.