کد خبر: ۳۰۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶

بانک پاسارگاد پیشرو در انجام مسئولیت‌اجتماعی

خبرگزاری فارس: مسئولیت اجتماعی یکی از وظایف بخش‌های اقتصادی در کشور است که با انجام این وظیفه می‌توانند در آبادانی کشور نقش مهمی داشته باشند.
مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده‌ی اخلاقی است که در آن وظایف مختلفی که تمامی آن‌ها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و یا نهادی خاص گذاشته می‌شود. این مفهوم به ‌صورت دقیق‌تر به معنای انجام وظایف اجتماعی به وسیله‌ی تک‌تک افراد جامعه است.

استفاده از لفظ مسئولیت‌اجتماعی نشان می‌دهد که هر فرد، سازمان و نهادی در حالت عادی باید به این وظایف واقف بوده و نقش خود را در حفظ این تعادل به صورت مشخص بپذیرد و ایفا کند.

البته در اکثر جوامع این مفهوم یک حوزه‌ی قانونی الزام‌آور نبوده و بیشتر در حوزه‌ی اخلاق مطرح می‌شود. در جوامع بیشتر توسعه‌یافته که در چارچوب اخلاق، وظایف فردی دارای اهمیت بیشتری است، مسئولیت اجتماعی مفهومی اجباری و البته پذیرفته‌شده توسط اکثر افراد جامعه دارد، اما در سایر جوامع که از نظر سطح فرهنگی دارای فقر هستند، چنین مسئولیت هایی معنای خاصی نداشته و کمتر کسی خود را ملزم به انجام و رعایت آن‌ها می‌داند.

بانک‌ها نیز به‌عنوان یک سازمان دارای وظایف اجتماعی هستند. انجام این وظایف حوزه‌های بسیاری را در بر می‌گیرد. یکی از این حوزه‌ها، ساخت و سازهای بناهای عمومی را در بر می‌گیرد.

بانک‌پاسارگاد با اعتقاد به مسئولیت‌های اجتماعی خود، رویکردی متعالی به کسب و کار را همواره مدنظر قرار داده و مجموعه‌ی استراتژی‌ها و سیاست‌های کلان بانک در حوزه‌های گوناگون مشتریان، سهام‌داران، همکاران، جامعه و... در چارچوب این نگاه مسئولانه تنظیم شده‌است. این بانک بخش اعظمی از بودجه‌ی تبلیغاتی خود را جهت ساخت مدارس آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده صرف کرده‌است.

علاوه بر این بانک‌پاسارگاد به‌صورت پیوسته اقدامات و فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی و نیز اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با هدف مشارکت سازنده در توسعه اجتماعی به انجام می‌رساند.

در همین راستا این بانک 15 کتابخانه در مناطق محروم ساخته‌است. این کتابخانه‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ی استان‌های همدان (7 واحد)، اردبیل (5 واحد)، کهگیلویه و بویراحمد (2 واحد) و لرستان (1 واحد) ساخته شده‌اند.

بانک‌پاسارگاد با نگاهی مسئولانه نسبت به هم‌وطنان و آینده‌سازان کشور، در امر ساخت مدارس آسیب‌دیده ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و همچنین ساخت مدارس در نقاط محروم کشور اقدامات ارزشمندی انجام داده‌است.

این بانک تعداد 25 مدرسه در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق آسیب‌دیده ناشی از سیل ساخته‌‌است که یا به اتمام رسیده‌اند و یا در مراحل نهایی ساخت هستند. این مدارس در استان‌های لرستان (12 واحد)، گلستان (3 واحد)، خوزستان (4 واحد)، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان رضوی، البرز، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی ساخته‌شده‌اند.

بانک‌پاسارگاد در حوزه‌ی ارتقای شرایط بهداشت و درمان نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده و یا در دست اقدام دارد. ساخت یک مرکز بهداشت در بخش جوشین شهر ورزقان در استان آذربایجان شرقی و همچنین برنامه‌ی ساخت هفت‌هزار تخت بیمارستانی در مناطق مختلف کشور نمونه‌ای از این برنامه‌ها هستند.

اولین پروژه‌ از ساخت بیمارستان‌ها توسط این بانک در شهر قم، تحت عنوان شهرک سلامت خاتم در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن با آخرین امکانات و تجهیزات روز در عرصه‌ی پزشکی، خدمات بسیار پیشرفته‌ای در حوزه‌ی سلامت به مردم ارائه خواهد شد.

ایجاد و نهادینه‌سازی فرهنگ غنی توجه به دردها و مشکلات جامعه و انجام مسئولیت‌اجتماعی در بسیاری از بخش‌های کشور علی‌الخصوص بانک‌پاسارگاد حالت نهادینه به خود گرفته‌است.