کد خبر: ۳۰۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۳

شمار جان باختگان ویروس کرونا در جهان از ۷۰۰هزار نفر گذشت

شمار جان باختگان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۷۰۴ هزار نفر رسید، شما مبتلایان به این ویروس نیز از ۱۸ میلیون و ۷۰۹ هزار نفر عبور کرد.
 شمار جان باختگان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۷۰۴ هزار نفر رسید، شما مبتلایان به این ویروس نیز  از ۱۸ میلیون و ۷۰۹ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان را – تا لحظه مخابره این خبر -  ۱۸ میلیون  و ۷۰۹هزار و ۱۶۱ نفر اعلام کرد.

بنابراین گزارش  شمار جان باختگان به این ویروس  نیز تا این لحظه  به  ۷۰۴ هزار و ۴۳۸ نفر رسیده است.

درهمین حال تعداد بهبودیافتگان از بیماری کووید-۱۹ در جهان نیز به ۱۱ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۲۴ نفر رسید.

جان باختگان کرونا در آمریکا از ۱۶۰ هزار نفر عبور کرد

دولت ترامپ که به گفته کارشناسان به علت سوء مدیریت در مهار شیوع ویروس کرونا ناکام مانده است، باعث شده تا شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به چهار میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۲۰ نفر و تعداد جان باختگان از این بیماری نیز به ۱۶۰هزار و ۲۹۰ رسید.

خبرنگار اکسیوس ترامپ را درهم کوبید

دونالد ترامپ که درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا به گفته رسانه های آمریکایی بیش از ۶۰۰ دروغ بر زبان رانده در روزهای دوشنبه گذشته  در مصاحبه با شبکه اکسیوس با تلاش برای فرافکنی درباره شمار بالای جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا شکست خورد.

شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش داد: «جاناتان سواآن» خبرنگار سیاست ملی شبکه «اکسیوس» (Axios on HBO) آمریکا دراین مصاحبه ترامپ را در یک خط پرسشی مستقیم مورد بمباران قرار داد و پی در پی از ترامپ درباره شمار جان باختگان آمریکایی از ویروس کرونا پرسش کرد.

بنابراین گزارش ترامپ با فرافکنی و پیش کشیدن برخی نمودارهای آماری تلاش به طفره رفتن از پرسش مستقیم درباره جان باختگان آمریکایی داشت و اینکه دولت وی کاری نکرده است.

دربخشی از این مصاحبه خبرنگار اکسیوس از رئیس جمهوری پرسید: روزانه یکهزار آمریکایی بر اثر ویروس کرونا می میرند، شما چه کرده اید، در کره جنوبی با جمعیتی بالغ بر ۵۰ میلیون نفر تنها ۳۰۰ نفر جان باخته اند، این فوق العاده است، اما شما با آمریکای بیش از ۳۰۰ میلیون نفری چه کرده اید.

ترامپ در نهایت تسلیم شد و گفته بود: (بله) آنها (آمریکایی ها) دارند میمیرند، درست است، اما این بدان معنی نیست که ما کاری نمی کنیم.

ویروس کرونا، بیکاری ناشی از شیوع این ویروس و اعتراض های سراسری عدالتخواهی اجتماعی در آمریکا از بحران هایی است که وضعیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را پیچیده ساخته و نظرسنجی ها از پس ماندن وی از جو بایدن رقیب دموکرات وی دراین رقابت خبر می دهند.