کد خبر: ۳۰۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۸

دارویی که در درمان کرونا شکست خورد

نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است که داروی روماتیسم در درمان کرونا شکست خورده و نمی‌تواند در بقای مبتلایان نقش مثبت داشته باشد.

نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است که داروی روماتیسم در درمان کرونا شکست خورده و نمی‌تواند در بقای مبتلایان نقش مثبت داشته باشد.

  نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است که داروی روماتیسم در درمان کرونا شکست خورده است.

محققان فرانسوی چندی پیش اعلام کردند، توسیلیزومب، داروی روماتیسم برای درمان عوارض سخت کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونا، اثرات بسیار مثبت دارد.

«توسیلیزومب» دارویی است که از آن برای درمان روماتیسم، بیماری‌های مفصلی و آرتریت استفاده می‌شود. استفاده از این دارو همچنین روشی شناخته شده برای سرکوب سیستم ایمنی است تا بیماری‌های مرتبط با روماتیسم در مدت زمان کمتری بهبود بیابند.
بیشتر بخوانید: داروی ضد کرونای اکتمرا در ایران تولید شد
توسیلیزومب که با نام «Actemra» به بازار عرضه می‌شود توسط بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مصرف می‌شود و به نظر می‌آمد این دارو می‌تواند التهاب ناشی از کووید ۱۹ را کاهش دهد و نقش موثری در جلوگیری از واکنش‌های شدید و غیرطبیعی سیستم ایمنی موسوم به «طوفان سیتوکین» در بدن برخی بیماران بسیار بد حال مبتلا به کووید ۱۹ را داشته باشد.

در حال حاضر، کارشناسان بهداشتی و پژوهشگران نیوجرسی به این نتیجه رسیدند که توسیلیزومب مانع از مرگ نمی‌شود و هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از این دارو در مقابله با عوارض تهدید کننده کرونا وجود ندارد.

نتایج مطالعه پژوهشگران نیوجرسی که شامل ۱۳۲ بیمار بود، نشان داد توسیلیزومب به هیچ وجه میزان بقا را افزایش نمی‌دهد.

شرکت بیوتکنولوژی Genetech که آزمایش مرحله سوم این دارو را برای بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا انجام داده نتایج پژوهش را «ناامید کننده» توصیف کرد.