کد خبر: ۳۰۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۷

کشف کوزه ۴۹۰۰ ساله از پسری در جستجوی گنج

مأموران کلانتری تهران نو یک کوزه با قدمت ۴۹۰۰ سال را در تهران کشف کردند.
مأموران کلانتری تهران نو یک کوزه با قدمت ۴۹۰۰ سال را در تهران کشف کردند.

به گزارش ایسنا، اواخر هفته گذشته تیمی از مأموران کلانتری برای پیشگیری از وقوع جرم در حال گشت زنی در نزدیکی پایانه شرق تهران بودند که به پسر جوانی که یک کوله پشتی همراهش داشت مشکوک شده و برای بررسی موضوع به او نزدیک شدند. اما این پسر به محض مشاهده مأموران کوله پشتی را رها کرده و پا به فرار گذاشت.

در همین حین تعقیب و گریز میان مأمور پلیس و این پسر آغاز شد و مدتی بعد مأمور کلانتری که در تعقیب متهم بود متوجه شد که پسر جوان زیر یکی از اتوبوس های پایانه شرق پنهان شده که سرانجام او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کرد. 

با انتقال متهم به مقر پلیس، کیف همراه او مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن یک کوزه عتیقه قدیمی از داخلش کشف شد. علاوه بر کوزه یک دستگاه ردیاب، فلزیاب و چراغ قوه هم از متهم کشف و ضبط شد.

متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن اعتراف کرد که از کودکی علاقه مند به یافتن گنج بوده و این کوزه قدیمی را که حدود ۴۹۰۰ سال قدمت دارد در یکی از شهرهای غربی کشور پیدا کرده و برای فروش آن به تهران آمده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد که ارزش ریالی کوزه کشف شده ازسوی کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی است و  متهم نیز پس از تشکیل پرونده برای  سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته است.