کد خبر: ۳۰۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۶

دیپلمات آمریکایی: ایران و ونزوئلا در صدر اولویت‌های ما هستند

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که ایران و ونزوئلا در صدر اولویت‌های کاخ سفید در حوزه سیاست خارجی قرار دارند.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که ایران و ونزوئلا در صدر اولویت‌های کاخ سفید در حوزه سیاست خارجی قرار دارند.


 «کِیل براون» معاون سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در پیامی توئیتری از ایران و ونزوئلا به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های دولت متبوعش در حوزه سیاست خارجی یاد کرد.

کیل براون یک روز پس از اعلام خبر استعفای «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و محول شدن وظایف وی به «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا با حفظ سمت، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «هم ایران و هم ونزوئلا همچنان در صدر اولویت‌های وزارت خارجه و کاخ سفید باقی خواهند ماند. چندین دهه تجربه در سیاست خارجی که الیوت آبرامز با خود به اینجا آورده، به پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک و سیاست خارجی ما کمک خواهد کرد.»

روز گذشته برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، در مصاحبه با نیویورک‌تایمز اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند.

در پی انتشار مصاحبه برایان هوک با نیویورک‌تایمز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای خبر استعفای برایان هوک و معرفی الیوت آبرامز به عنوان جانشین وی را رسماً تأیید کرد.

برایان هوک جزو معدود مقامات بلندپایه‌ در حوزه سیاست خارجی و مسائل امنیتی بود که از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ در کابینه وی دوام آورده‌ بود؛ اما در فاصله کمتر از سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سرانجام وی نیز از کابینه ترامپ کنار رفت.

به نوشته نیویورک‌تایمز، کناره‌گیری برایان هوک از سمت خود آخرین امیدهای دولت ترامپ برای مذاکره با ایران تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر باد خواهد داد.

منبع: تسنیم