کد خبر: ۳۰۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۷

رقیب ایران خواستار تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی شد

فدراسیون فوتبال عراق هم خواستار تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی به سال 2021 شد.
فدراسیون فوتبال عراق هم خواستار تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی به سال 2021 شد.


به گزارش فارس، در چند روز گذشته در رسانه های عربی گمانه زنی های زیادی درباره سرنوشت ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا مطرح شد.

فدراسیون کویت هفته گذشته به عنوان اولین آسیایی به دلیل شیوع ادامه دار کرونا خواستار تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی به سال آینده(2021) شد. به همین خاطر فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) به کنفدراسیون فوتبال آسیا 2 پیشنهاد داد.

پیشنهاد اول فیفا تعویق دوباره مسابقات به زمانی دیگر است؛ چون شرایط کرونا طوری است که تیم ها به دلیل محدودیت های سفری نمی توانند به کشورهای میزبان سفر کنند و همه کشورهای شرایط لازم در ایام را برای میزبانی ندارند.

دومین پیشنهاد فیفا به کنفدراسیون این است که انتخابی جام جهانی هم مثل ادامه لیگ قهرمانان آسیا 2020 به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور بی طرف برگزار شود.

اما امروز فدراسیون فوتبال عراق یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی 2022 هم رسما خواستار تعویق مسابقات جام جهانی و برگزاری بازی ها در سال 2021 شد. 

ایاد بنیان، سرپرست موقت فدراسیون عراق در این زمینه گفت: بحران کرونا در شرایط کنونی تمام فعالیت های ورزشی عراق را تعطیل کرده و همچنان این بحران وجود دارد. تعداد مبتلایان به کرونا روز به روز در حال افزایش است به همین خاطر خواستار تعویق مسابقات انتخابی شدیم تا در سال 2021 برگزار شود.