کد خبر: ۳۰۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۴

کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک برگزار می کنند

به رغم مخالفت های کره شمالی، دو کشور آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند در ماه جاری میلادی یک رزمایش بزرگ مشترک برگزار می کنند.
 به رغم مخالفت های کره شمالی، دو کشور آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند در ماه جاری میلادی یک رزمایش بزرگ مشترک برگزار می کنند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کرده است که این رزمایش روزهای ۱۶ تا ۲۸ اوت / / با حضور سربازان از دو کشور برگزار می شود اما به دلیل شیوع همه گیری تغییراتی در این برنامه رزمی داده شده است.

تمرینات مشترک در حالی از سرگرفته می شود که از دیدگاه کره شمالی چنین رزمایش هایی از سوی این دو کشور عملا تمرینی برای جنگ است و دو طرف با برگزاری این تمرینات حق حاکمیت و تمامیت ارضی کره شمالی را به مخاطره می اندازند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی تاکید کرده است این بار به دلیل کرونا برخی از سربازان و نظامیان آمریکایی قادر به سفر نیستند و برای همین اندازه رزمایش از سال های قبل کوچکتر است و عمدتا یک رزمایش شبیه سازی رایانه ای خواهد بود.

با این وجود برخی از رسانه های کره جنوبی گزارش کرده اندکه شاید دهها هزار نفر از نظامیان دو کشور در این رزمایش حضور داشته باشند اما احتمال می رود بخش هایی از رزمایش تغییر کند و تمرینات شبانه کمتر شود.

سوالات زیادی درباره این تمرینات مشترک در ماه جاری میلادی از وزارت دفاع کره جنوبی شده اما سخنگوی این وزارتخانه دراین باره اظهار نظر نکرده و افزوده که هنوز همه مراحل برای اطلاع رسانی نهایی نشده است.

مشخص نشده است دقیقا چه میزان سرباز در این رزمایش شرکت می کنند اما طبیعتا کرونا تاثیرات منفی زیادی بر کارکرد نظامیان طرفین خواهد داشت بخصوص آنکه نزدیک به ۶۵ نظامی در پایگاه های آمریکا در یک ماه گذشته در کره جنوبی کرونا گرفته اند.

کره جنوبی امیدوار است قابلیت های رزمی خود را در این تمرینات با هدف بدست آوردن حق فرماندهی نیروها در دوران جنگ از آمریکا تقویت کند این کشور حق فرماندهی دوران صلح را در اختیار دارد و می خواهد تا سال ۲۰۲۲ میلادی کنترل کامل نیروها را در اختیار بگیرد.