کد خبر: ۳۰۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۵

توضیحاتی درباره برگزاری مراسم اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هنوز شرایط برگزاری اربعین در کشور مشخص نیست گفت:در نظر داریم اگر شرایطی پیش بیاید که مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو کشور، برگزار نشود یا حداقل به صورت محدود برگزار شود، ممکن است برنامه‌های جایگزین داشته باشیم.
رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هنوز شرایط برگزاری اربعین در کشور مشخص نیست گفت:در نظر داریم اگر شرایطی پیش بیاید که مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو کشور، برگزار نشود یا حداقل به صورت محدود برگزار شود، ممکن است برنامه‌های جایگزین داشته باشیم.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در صورتی که اربعین برگزار نشود، نذورات مردمی صرف کمک‌های مومنانه خواهد شد، گفت: ما تمام کار‌هایی که باید در بحث اربعین در داخل کشور انجام بدهیم، همانند سنوات گذشته انجام می‌دهیم و کمیته‌های چهارده گانه ما فعال هستند و ستاد‌های استانی به ویژه استان‌های مرزی کارهایشان را در این خصوص پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع در حوزه‌های زیرساختی اقداماتی را که باید انجام بدهیم هم اکنون انجام می‌دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره برگزاری مراسم اربعین نیز گفت: هنوز شرایط بیماری (کرونا) برای دو کشور ایران و عراق قابل پیش‌بینی نیست که تا زمان برگزاری مراسم اربعین به چه صورت خواهد بود، قطعا باتوجه به شرایط بیماری در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید تصمیم مشترکی با دولت عراق گرفته شود افزود: فعلا در این‌باره (برگزاری یا عدم برگزاری مراسم) نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم که روند برگزاری مراسم چگونه خواهد بود، اما به هر حال وظایفی که در داخل کشور برعهده داریم و خودمان باید انجام دهیم، کارهایمان را انجام می‌دهیم و برنامه ریزی‌ها تداوم پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: ۵ نکته درباره محرم در روزگار کرونا/ برگزاری مراسم عزاداری آری یا خیر؟


ذوالفقاری با بیان اینکه البته ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های جایگزین را نیز تدارک ببینیم گفت: در نظر داریم اگر شرایطی پیش بیاید که مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو کشور، برگزار نشود یا حداقل به صورت محدود برگزار شود، ممکن است برنامه‌های جایگزین داشته باشیم.

وی افزود: اکنون به موکب داران مان اعلام کرده ایم که کار‌های خودشان را انجام بدهند و مشارکت‌های مردمی، کمیته اسکان و تغذیه که هرساله فعال است کار خودشان را تداوم بدهند تا اگر مراسم اربعین برگزار شد، طبق روال گذشته نذورات مردمی در آنجا مصرف شود، اما اگر برگزار نشد، این نذورات مردمی را با نظر مراجع و بزرگان دینی می‌توانیم در بحث کمک‌های مومنانه سامان دهیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم نیز گفت: پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط برگزاری محرم اعلام شده است، با همتی که همه محبان و عزاداران خواهند داشت مراسم در آن چارچوب و ضوابط و مقررات برگزار خواهد شد تا از رهگذر آن مشکلات برای مردم پیش نیایید.