کد خبر: ۳۰۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۰

کرونا پنجمین شرکت بزرگ هوایی جهان را زمین گیر کرد

شرکت هواپیمایی «کتی پاسیفیک» هنگ کنگ به عنوان پنجمین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان اعلام کرد بر اثر شیوع ویروس کرونا خسارت بزرگ میلیارد دلاری به این شرکت وارد شده است.
 شرکت هواپیمایی «کتی پاسیفیک» هنگ کنگ به عنوان پنجمین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان اعلام کرد بر اثر شیوع ویروس کرونا خسارت بزرگ میلیارد دلاری به این شرکت وارد شده است.

به گزارش ایرنا این خط هوایی هنگ کنگی روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد شیوع ویروس کرونا باعث کاهش شمار مسافران و از بین رفتن بسیاری از فرصت های تجاری برای این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی شده است به طوری که یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار خسارت دیده است.

این شرکت آورده است کرونا بالاترین میزان خسارات اقتصادی و تجاری را به این خط هوایی در ۷۰ سال گذشته وارد کرده است.

بیانیه می افزاید: کرونا یک بحران جدی برای این خط هوایی ایجاد و کارکرد آن را در کشورهای دیگر نیز به دلیل همه گیری مختل کرده است به طوری که سال ها زمان لازم است تا اوضاع به حال عادی برگردد و خسارات ذی ربط جبران شود.

تا قبل از کرونا کتی پاسیفیک یکی از بزرگترین خطوط هوایی آسیا و پنجمین ناوگان بزرگ هواپیمایی دنیا بود اما تاثیرات بحران کرونا آنقدر سنگین بوده است که احتمال می رود این جایگاه را از دست بدهد.

این خط هوایی پس از شیوع کرونا در چین و آلودگی دیگر کشورها به ویروس در نیمه اول سال جاری میلادی، تنها ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر را جابجا کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۶ درصد کاهش داشته است.

با افزایش شمار مبتلایان و بسته شدن بسیاری از مرزهای داخلی و خارجی، این خط هوایی در ماه های آوریل و می فقط نزدیک به ۵۰۰ مسافر داشته است این ناوگان هوایی که در یک سال گذشته به دلیل ناآرامی هایی هنگ کنگ نیز با مشکلات زیادی روبرو شد احتمال می رود به دلیل تنش ها بین آمریکا و چین همچنان چالش های بیشتری را تجربه کند.