کد خبر: ۳۰۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۹

شاهزاده سعودی: امارات صدای ماست

یک شاهزاده سعودی در اشاره به عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو ضمن تبریک به امارات، گفت که ابوظبی صدای عربستان سعودی است.
یک شاهزاده سعودی در اشاره به عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو ضمن تبریک به امارات، گفت که ابوظبی صدای عربستان سعودی است.

به گزارش  فارس، شبکه صهیونیستی «کان»، پس از توافق ابوظبی و تل‌‌‌آویو با یکدیگر بر سر عادی‌سازی روابط اظهاراتی از یک شاهزاده سعودی را در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، این شاهزاده سعودی که نامش در گزارش فاش نشده است، در این خصوص گفت: «توافق امارات و اسرائیل را تبریک می‌گویم. امیدوارم این اتفاق به زودی در عربستان سعودی نیز رخ دهد».

این شاهزاده سعودی در ارتباط این مسئله که چرا عربستان سعودی تا به حال اقدام به چنین کاری نکرده است، گفت: «به علت جایگاه عربستان سعودی در جهان عرب و اسلام این مسئله کمی حساس است؛ اما امارات صدای ما درباره اسرائیل است».

عربستان سعودی تا به این لحظه موضع رسمی خود را در قبال توافق ابوظبی و تل‌‌آویو اعلام نکرده است. این درحالی است که کشورهای بحرین، عمان و مصر رسما از این توافق استقبال کردند.

 روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز امروز به نقل از ««حاییم سابان» تاجر صهیونیست گزارش داده بود که ولی‌عهد سعودی در مراسمی به  حاییم گفته است که علت اصلی عدم عادی‌سازی علنی روابط ریاض-تل‌آویو، ترس از ایران و قطر است.

تمام این واکنش‌ها درست پس از آن است که شامگاه روز گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد  تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

منابع صهیونیستی نیز امروز گزارش دادند که هیأتی به ریاست مقامی بلندپایه که احتمال می‌رود این شخص «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی (موساد) باشد، به منظور رایزنی درباره جزئیات توافق صلح به ابوظبی سفر خواهد کرد.