کد خبر: ۳۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۲۰

ثروت زنجـانی زندانی می تـازد

روزنامه اعتماد روز چهارشنبه گزارشی از دردسرهای یک مراسم برای بابک زنجانی با عنوان ˈثروت زنجانی زندانی می تازدˈ منتشر کرد.

 

در این گزارش می خوانید: گیبلی 2014، اتومبیل نسبتا ارزان مازراتی که قادر است ظرف 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و با مرسدس بنز ای کلس رقابت کند. «میلیاردر جوان» در زندان است و امیدی به آنکه سال تحویل را پشت میله های زندان نگذراند، نیست. پرونده اش روی میز ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است اما همین چند روز پیش هتل پارسیان انقلاب میزبان میهمانانی بود که به تماشای محصول جدید مازراتی بانی مراسم نمایندگی انحصاری مازراتی در ایران بود. حالابابک زنجانی در زندان است و آینده اش نا معلوم اما ظاهرا اوضاع شرکت هایش آنقدرها هم بد نیست.


رونمایی محصول

افتتاح تعمیرگاه جدید و پرده برداری از محصول جدید اما برای بابک زنجانی بیش از اندازه درسر ساز شد. می گویند وکیل خانوادگی زنجانی برای این مراسم رفته بوده است و این شروعی است از روشن شدن ابعاد جدیدی از فعالیت های اقتصادی بابک زنجانی. کار از ساختمان سازی، دلالی نفت، تاسیس بانک، هواپیمایی، تولید اسپری، تاسیس قنادی، شرکت های حمل و نقل و... گذشته است حالاصحبت از نمایندگی انحصاری خودرویی است که بدون شک هر کدام از آنها زیر یک میلیارد تومان نخواهد بود.


دردسرهای یک مراسم پر ریخت و پاش

خبر کمتر از چند خط بود. گفته شده بود که اموال بابک زنجانی توقیف شده اند اما خبر رسید که بابک زنجانی به تازگی و در حالی که در زندان حضور دارد یک نمایندگی اتومبیل مازراتی را در تهران افتتاح کرده است. اما ماجرای افتتاحیه چه بود؟ کمی جست وجو این گونه پاسخ می دهد که در مراسم جشن یکصدمین سالگرد شرکت خودروسازی مازراتی که از طرف نمایندگی « آ» موتور برگزار شده بود، به بهانه بازگشایی مرکز خدمات پس از فروش و تعمیرگاه مرکزی مازراتی در ایران (میدان توحید) از نسل ششم کواتروپورته و همچنین محصول جدید این کمپانی که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده – گیبلی 2014 - رونمایی شد. تعمیرگاه مرکزی که گویا متعلق به بابک زنجانی است و شاید کمی بالاتر کل این نمایندگی انحصاری از آن او باشد. واکنش ها بالاگرفت و در نهایت مدیرکل زندان های استان تهران وادار به توضیح در این مورد شد و گفت: افتتاح نمایندگی مازراتی بابک زنجانی شاید از طریق وکیل خانواده اش صورت گرفته است. سهراب سلیمانی درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه بابک زنجانی به تازگی در حالی که در زندان اوین حضور دارد، یک نمایندگی اتومبیل مازراتی را در تهران افتتاح کرده است، گفت: در حال حاضر بابک زنجانی بازداشت است و هیچ ارتباطی با بیرون از زندان ندارد. او گفت: در حال حاضر از بابک زنجانی بازجویی می شود و شاید این موضوع از طریق وکیل خانواده اش صورت گرفته است: بنابراین این موضوع ربطی به سازمان زندان ها ندارد.


پرونده بابک زنجانی روی میز ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی


اما اوضاع به کام زنجانی نیست. روز گذشته خبرگزاری مهر این گونه گزارش داد که پرونده بابک زنجانی، بدهکار بزرگ نفتی روی میز ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار گرفته است. در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، پرونده بابک زنجانی دوباره مورد بررسی قرار گرفته است. اما خبر دیگری هم روز گذشته در مورد پرونده بابک زنجانی منتشر شد. وکیل مدافع حدود هزار نفر از کارگران هم از ثبت شکایت موکلانش علیه متخلفان پرونده تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد. وی افزود: در این شکایت دادخواست علیه مدیرعامل سابق تامین اجتماعی، (ب ز) میلیاردر معروف پرونده نفتی، دو معاون دولت دهم و 37 نفر از نمایندگان مجلس که کارت هدیه دریافت کرده اند، شکایت شده است. خبر از توقیف اموالش آمده بود اما این روزها هواپیماهایش می پرند، شرکت هایش مشغولند و کارخانه هایش در حال تولید هستند، در این میان اما ماجرای تعمیرگاه و نمایندگی مازراتی بیش از سایر موارد به چشم می آید. نمایندگی انحصاری این خودرو به خبرنگار «اعتماد» می گوید: اینکه بابک زنجانی یک نمایندگی مازراتی تاسیس کرده است نادرست است. اما هنوز هیچ تکذیب رسمی در مورد عدم ارتباط این شرکت که تنها سه سال از تاسیسش می گذرد با بابک زنجانی منتشر نشده است. حال باید دید که بازهم خبری از فعالیت های اقتصادی شرکت میلیاردر جوان زندانی می شود یا خیر؟ حالابابک زنجانی در اوین است و خودروهایی که وارد می کند با 285 کیلومتر می رانند اما بابک زنجانی در سلول چند متری اش روزها قدم می زند و حسرت روزهایی را می خورد که قرار بود قهرمان اقتصادی شود.