کد خبر: ۳۰۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۵

ماجرای پنهان کردن قتل در سردخانه

رسیدگی به تخلف یکی از بیمارستان‌های معروف تهران که برای گرفتن هزینه بیمارستان، جسد مقتولی را ۲۱ روز در سردخانه نگه‌داشته و موضوع را به پلیس خبر نداده بود، آغاز شد.
دوازدهم شهریور امسال یکی از ماموران کلانتری مهرآبادجنوبی با بازپرس رحیم دشتبان، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و او را در جریان مرگ مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت قرار داد. با شروع تحقیقات معلوم شد این مرد ۲۱ مرداد در جریان درگیری در بوستان فتح زخمی شده و همان شب فوت کرده بود. به خاطر این‌که خانواده‌ای نداشته و هزینه درمانش نیز به بیمارستان پرداخت نشده بود، مسوولان بیمارستان جسد را ۲۱ روز به گروگان گرفته و در سردخانه بیمارستان نگه‌داشته بودند تا ردی از خانواده‌اش پیدا کرده و هزینه‌های بیمارستان را پرداخت کنند.

آن‌ها بعد از ناکامی در یافتن خانواده این مرد از پلیس کمک خواسته بودند که همین باعث فاش‌شدن ماجرای این جنایت شد؛ بنابراین پرونده‌ای دراین‌باره در شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشکیل و با دستور بازپرس جنایی انتقال جسد از بیمارستان به پزشکی قانونی در حالی منتقل شد که معلوم شد علت مرگ او براثر اصابت ضربه‌های چاقو بوده است. همچنین با دستور بازپرس جنایی، تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بررسی موضوع به بوستان فتح که جنایت رخ داده بود اعزام شدند و با تحقیقات محلی متوجه شدند کسی مقتول و قاتل را نمی‌شناسد، اما آن روز شاهد دعوای آن دو در بوستان بوده‌اند.
بیشتر بخوانید: مرگ زن مسافر در زورگیری مردان خشن
تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و عامل جنایت در پلیس آگاهی تهران ادامه دارد. این در حالی است که، چون بیمارستان ۲۱ روز جسد را به گروگان گرفته تا هزینه درمانی را از خانواده مقتول طلب کند و موضوع را به دادسرا و پلیس اطلاع نداده بود، پرونده‌ای برای رسیدگی به این تخلف نیز آغاز شده است.
منبع: ایلنا