کد خبر: ۳۰۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۱

جدال بر سر انتخاب بازیگر نقش فرعون در یک سریال

پس از انتخاب یک بازیگر مصری برای ایفای نقش احمس، فرعون قدرتمند مصری در یک سریال تاریخی، برخی از بییندگان تلویزیونی در این کشور اعلام کردند که چون او شبیه فراعنه و بومیان مصری نیست نمی‌توانند او را در این نقش بپذیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، انتخاب عمرو یوسف بازیگر مصری برای ایفای نقش احمس، فرعون قدرتمند مصری در یک سریال، این روزها در شبکه‌های اجتماعی بحث برانگیز شده است.

با وجود اینکه فقط دو روز از اعلام رسمی ساخت این سریال می‌گذرد، انتقادهای زیادی متوجه سازندگانش شده است.

در ابتدا تصویری تبلیغاتی از این سریال منتشر شد. در این تصویر به اشتباه به جای احمس تصویر تحتمس سوم یکی دیگر از فراعنه مصر ترسیم شده بود.

برخی معتقدند تصویر رسمی سریال بوده و برخی دیگر آن را به یکی از طرفداران نسبت می‌دهند. منتقدان گفته‌اند وقتی ابتدای کار با چنین اشتباه بزرگی آغاز شود، معلوم نیست پایان داستان چه خواهد شد!

اما مهمترین مسئله‌ای که اعتراض مصری‌ها را برانگیخته انتخاب عمرو یوسف به عنوان قهرمان داستان در نقش احمس فرعون مصری است. آن‌ها معتقدند ویژگی‌های ظاهری و چهره عمرو یوسف اصلا شبیه فراعنه نیست و سازندگان می‌توانستند انتخاب‌های نزدیک‌تر و مناسب‌تری داشته باشند. آن‌ها پیشنهادهایی هم مطرح کرده‌اند که خالد نبوی در صدر لیست پیشنهادی مصری‌هاست.



یکی از کاربران مصری در جواب انتقادات گفته است: گزینه‌های پیشنهادی شما به لحاظ قدرت بازیگری مناسب هستند اما شما از کجا مطمئنید که مصریان باستان چه شکلی داشته و بیشتر شبیه به کدام بازیگران بوده‌اند؟ از کجا معلوم که آن‌ها شبیه عمرو یوسف نبوده باشند؟ آیا این درست است که به خاطر اینکه چهره‌اش با اکثریت مصری‌ها متفاوت است او را از بقیه جدا بدانیم؟

این سریال با نام «پادشاه» یک درام مناسبتی است که برای ماه رمضان سال ۲۰۲۱ ساخته می‌شود.

سریال «پادشاه» که توسط شرکت اروما با مشارکت شرکت سینرجی ساخته می‌شود یکی از بزرگترین تولیدات رمضانی سال آینده است. این سریال احتیاج به دکورهای سنگین و لباس‌های مخصوص آن زمان را دارد و نیز بازسازی جنگ‌های قدیمی که نیاز به تجهیزات زیادی خواهد داشت.

این سریال اقتباسی است از کتاب «جنگ طیبه» اثر نویسنده مشهور مصری که در سال ۱۹۴۴ نوشته شده است. داستان را برادران دیاب به صورت فیلم‌نامه درآورده‌اند و این دومین همکاری برادران دیاب با عمرو یوسف پس از سریالی مناسبتی برای ماه رمضان سال ۲۰۱۸ محسوب می شود.

داستان سریال که توسط حسین المنباوی کارگردانی می‌شود، معرفی فرعون احمس است و دوره‌ای که او جنوب و شمال مصر را آزاد کرده و هکسوس را از منطقه طیبه بیرون کرد. این نخستین بار است که در مصر یک سریال به صورت اختصاصی به بازسازی واقعی زندگی یک فرعون می‌پردازد.

برخی نگرانند که این پروژه عظیم شکست بخورد اما تامر مرتضی، تهیه‌کننده سریال «پادشاه» معتقد است درام‌های مصری باید به این سمت و سو بروند.

در حال حاضر نام این سریال «پادشاه» عنوان شده است اما شرکت سینرجی پس از مطرح شدن نام سریال متوجه شد که سریال دیگری هم با همین نام و از تولیدات خودش برای رمضان آینده در حال ساخت است به همین دلیل امکان تغییر نام یکی از سریال‌ها وجود دارد.