کد خبر: ۳۰۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۶

گران‎ترین شهر‌های دنیا را بشناسید

در سراسر دنیا تعدادی از شهر‌ها هستند که انسان‌های معمولی با درآمد‌های معمولی قادر به زندگی در آنجا نیستند و زندگی در این شهر‌ها به درآمد‌های نجومی نیاز دارد.
شهر‌های آسیایی و اروپایی در حال حاضر فهرست گران‌ترین شهر‌های دنیا را در دست گرفته اند به طوری که شهر سنگاپور در فهرست گران‌ترین شهر‌های توانسته است به جایگاه اول راه پیدا کند.

کشور سنگاپور که تا سال ۱۹۶۳ مستعمره انگلیس بوده است در حال حاضر یکی از پایدارترین اقتصاد‌های دنیا را دارد و بزرگترین بازار‌های مالی در دنیا را در خود جای داده است و واحد پولی آن نیز دلار سنگاپور است؛ دولت این کشور به قدری ثروتمند است که اکثر اقشار جامعه خود را صاحب خانه کرده است و طبق آمار‌ها امروزه بیش از ۹۰ درصد مردم سنگاپور صاحب خانه خود هستند.
بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین و گران‌ترین شهر‌های جهان برای مهاجران
دومین شهر پرهزینه دنیا برای زندگی نیز در آسیا واقع شده است و آن پایتخت چین یعنی شهر هنگ کنگ است، شهر هنگ کنگ و شهر سنگاپور در نسبت با سایر شهر‌هایی که در این فهرست حضور دارند مدت طولانی تری جز گران‌ترین شهر‌های دنیا بوده اند.

یکی از دلایل افزایش هزینه‌های زندگی در این شهر بالا بودن قیمت مسکن است چنان چه هنگ کنگ در این امر توانسته است حتی از سنگاپور نیز پیشی بگیرد چرا که میانگین قیمت ملک در این شهر جنوب شرقی چین بیش از ۱.۲ میلیون دلار است.

سومین شهر گران قیمت دنیا که به نسبت مدت کوتاه تری در این فهرست حضور داشته است شهر اوساکا ژاپن است. طبق آمار‌ها آنچه هزینه زندگی در این شهر را بسیار بالا برده است هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و حتی شخصی است چرا که قیمت سوخت نیز در این کشور به نسبت بالا است.

چهارمین شهر گران قیمت دنیا در آمریکا واقع شده است و آن هم شهر نیویورک است که به نسبت مدت طولانی در این فهرست حضور داشته است؛ نیویورک و لس آنجلس تنها شهر‌های آمریکای شمالی هستند که توانستند به این فهرست راه پیدا کنند و لس آنجلس توانسته است جایگاه هشتم این فهرست را تصاحب کند.

دو شهر پاریس و زوریخ به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم این فهرست قرار گرفته اند. عمده هزینه زندگی در شهر پاریس فرانسه مختص تهیه مسکن است و از آنجایی که سوئیس مانند سنگاپور بزرگترین بازار‌های مالی را در خود جای داده است و اقتصاد بسیار پایداری دارد ارزش پول ملی آن در نسبت با سایر کشور‌ها هزینه زندگی در این شهر را بالا برده است.
منبع: خبرآنلاین