کد خبر: ۳۰۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲
سازمان جهانی بهداشت از ثبت رکورد بیشترین موارد ابتلای روزانه به کرونا خبر داده

رکورد آمار روزانه جهانی؛ موج تازه ویروس‌ کرونا از راه رسید؟

سازمان جهانی بهداشت در حالی از ثبت رکورد بیشترین موارد ابتلای روزانه به ویروس جدید کرونا خبر داده است که به نظر می‌رسد موج دیگر همه‌گیری بیماری «کووید۱۹» جهان را فرا می‌گیرد.
بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت بیش از ۳۰۷ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت در سراسر جهان به ثبت رسیده است. این در حالی است که بیش از ۵۵۰۰ نفر نیز در همین مدت جان خود را بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» از دست دادند.

اسرائیل با اعلام قرنطینه سراسری برای سه هفته آینده امیدوار است تا بتواند موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را کاهش دهد. مقامات اسرائیل رسما از موج دوم شیوع نوع جدید ویروس کرونا سخن گفته‌اند.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش نیز گفته است که کشورش در مرحله «آغازین» موج دوم شیوع بیماری «کووید ۱۹» قرار دارد. به گفته وی شمار موارد ابتلای روزانه در اتریش احتمالا به زودی از هزار نفر فراتر خواهد رفت.

در حالی که بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی این روزها همزمان با افزایش موارد ابتلای روزانه به ویروس جدید کرونا از «موج دوم» شیوع این ویروس سخن می گویند، ایران اوایل تابستان امسال با افزایش موارد مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» موج دوم را اکنون به نوعی پشت سر گذاشته است. مقامات وزارت بهداشت ایران طی روزهای گذشته نسبت به «موج سوم» شیوع ویروس کرونا هشدار داده بودند.

از سوی دیگر مقامات اندونزی نیز در حالی که تنها سه ماه از رفع محدودیت های گسترده در این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می گذرد تصمیم گرفته اند تا از روز دوشنبه بخشی از این محدودیت ها را بار دیگر در شهر جاکارتا به اجرا بگذارند.

بریتانیا نیز با افزایش بی سابقه موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا از ماه مه (اردیبهشت خرداد) تاکنون روبرو است. بنا به آمار رسمی بیش از ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به «کووید ۱۹» روز جمعه در این کشور شناسایی شدند.

مقامات بریتانیا گردهمایی های بیش از شش نفر را چه در بیرون از منازل و چه در درون خانه‌ها به استثنای موارد شرکت در مراسم ازدواج و خاکسپاری و حضور در مدارس و محیط های کار ممنوع کرده اند.

نقطه‌ای از جهان که هنوز از شر ویروس کرونا در امان است

جایی در جهان در حال حاضر وجود دارد که ویروس کرونا هنوز به آنجا نرفته است و افراد می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر معاشرت کنند و ترسی از ابتلا به کووید-۱۹ نداشته باشند.

این نقطه از جهان قاره جنوبگان است و تنها جایی است که کووید-۱۹ به آنجا نرفته است. در حال حاضر نزدیک به هزار دانشمند و افراد دیگر در آنجا حضور دارند و در یک تلاش جهانی می‌خواهند مطمئن شوند که همکارانی که جدیدا به آن‌ها خواهند پیوست ویروس کرونا را با خود همراه ندارند.

رابرت تیلور که در ایستگاه تحقیقات روترا در جزیره آدلاید در قطب جنوب حضور دارد، وضعیت این منطقه از جهان را «حباب کوچک امن ما» توصیف می‌کند.

در روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه‌های بلندمدت و فشار روانی بالا برای افرادی که در قطب جنوب حاضر بودند، عادی جلوه می‌کرد در حالیکه بقیه جهان زندگی در این نقطه از دنیا را غیر عادی می‌دانست.

شیوع ویروس جدید کرونا تاکنون جان حدود ۹۲۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. این در حالی است که تاکنون بیش از ۲۸ میلیون مورد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» نیز در سراسر جهان به ثبت رسیده است.