کد خبر: ۳۰۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۴
پول هاشمی‌نسب را از جیب دادم

نظری جویباری: افزایش قیمت بازیکنان به خاطر قانون منع ورود خارجی‌هاست

علی نظری جویباری درباره افزایش قیمت بازیکنان فوتبال گفت: به نظرم تمام مشکل به خاطر قانونی است که فدراسیون درباره خارجی ها وضع کرده. به چیزی غیر از این ربط ندارد. آنها با این قانون باعث شدند تا قیمت بازیکنان بالا بکشد.
سپهر ستاری: علی نظری جویباری یکی از مدیران قدیمی باشگاه استقلال است که سال‌ها در این تیم فعالیت می‌کرد و همواره در نقل و انتقالات این تیم نقش ویژه‌ای داشت. عملکرد خوب جویباری در نقل و انتقالات باعث شده بود القابی هم  از سوی هواداران استقلال به او داده شود. این روزها در فصل نقل و انتقالات هستیم و خبرهای عجیبی درباره قیمت‌های بازیکنان به گوش می‌رسد. به همین بهانه چند کلامی با معاون سابق باشگاه استقلال هم‌کلام شدیم:

*آقای جویباری نظرتان در فصل نقل و انتقالات هستیم و این روزها می‌بینیم که ارقام عجیبی مطرح می‌شود. نظر شما درباره اتفاقات این روزها چیست؟
نقل و انتقالات امسال به اندازه سال‌های گذشته ستاره ندارد. رقم‎ها هم عجیب و غریب است. حالا بازیکنی که اصلا اسم و رسمی ندارد، بالای دو سه میلیارد می‌خواهد. بعضی از بازیکنان جوان هم رقم قرارداد خود را به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند. رقم‌ها بالا رفته ولی اسم بازیکنان بزرگ نیست. 

*دلیل این افزایش قیمت را چه می‌دانید؟

به نظرم تمام مشکل به خاطر قانونی است که فدراسیون درباره خارجی ها وضع کرده. به چیزی غیر از این ربط ندارد. آنها با این قانون باعث شدند تا قیمت بازیکنان بالا بکشد.

*یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال ایران در زمان شما رخ داد که مهدی هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال پیوست.

آن موقع واقعا نقل و انتقالات با الان فرق داشت. یادم هست روزی که هاشمی نسب به خانه مان آمد به پسرم گفتم که از جلسه ما فیلم بگیرد. او از پله پائین می آمد و فیلم می گرفت. مهدی گفت آقا پسرتان دارد فیلم می گیرد، گفتم نه بابا این دوربین را تازه برایش خریده ام و دارد آن را امتحان می کند. هنوز این فیلم را دارم و شاید یک روز منتشرش کنم.

*پول او را چگونه پرداخت کردید؟
آن موقع مهدی 50 میلیون نقد می‌خواستم. من پول را از جیبم دادم. البته اینطور نبود که پول را از باشگاه نگیرم ولی به هر حال باشگاه نداشت و من از جیبم دادم. یادم هست که 12 میلیون کم داشتیم که من آن موقع از آقای دادرس پول را قرض گرفتم. بقیه قرارداد را هم در طول فصل به هاشمی نسب دادیم.

*این روزها شرایط عوض شده و حتی فضای مجازی هم روی نقل و انتقالات تیم‌ها نقش زیادی دارند.
مورد جالب تر به شما بگویم.در استقلال مربی داشتیم که با نظر کانال هواداری ترکیب عوض می کرد. مثلا قبل از بازی در یک کانال نظرسنجی می گذاشتند که کدام بازیکن بازی کند. بعد مربی هم ترکیب تغییر می داد. یادم هست شب قبل از بازی مربی ترکیب را گفت. روز بعد دیدیم ترکیب تغییر کرده. من به او گفتم بابا دیشب ترکیب یک چیز دیگر بود. گفت آقا هواداران در این کانال ها انتقاد می کنند! او با نظر کانال ها بعضی بازیکنان را بازی می داد.