کد خبر: ۳۰۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۶
یک مسئول تاکید کرد:

رعایت پروتکل های بهداشتی حتی بعد از تزریق واکسن آنفلوآنزا

مسئول مبارزه با بیماری های واگیردانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهره مندی از واکسن آنفلوآنزا اثر محافظتی در مقابل ویروس کرونا ندارد و همه افراد باید علاوه بر واکسیناسیون آنفلوانزا پروتکل های بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا رعایت کنند.
دکتر فلورا انفرادی اظهارکرد: ویروس آنفلوآنزا از ویروس های تنفسی قدیمی است و نوع A به ویژه H1N1 آن ممکن است به بیماری های شدید ریوی تنفسی منجر شود.

وی افزود: علایم آنفلوآنزا ناگهانی بوده و در بیشتر افراد با تب، بدن درد شدید و سردرد بروز می کند، این در حالی است که بروز کرونا ویروس در افراد ممکن است با تب همراه نباشد و در برخی موارد پس از بروز علایم دیگر تظاهر کند.

وی با بیان این که تب در بیماری آنفلوآنزا جزو علایم قالب بیماری است ، اظهارکرد: آنفلوآنزای بدون عارضه به طور معمول پنج روز و بیماری کووید 19 به طور حدودی سه هفته طول می کشد.

وی تشخیص این دو بیماری را در زمان اپیدمی مشکل اعلام و خاطرنشان کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای و بالای 65 سال، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال جزو افراد پرخطر محسوب شده و انجام واکسینایون برای آن ها لازم و ضروری است.

دکتر انفرادی یادآور شد: اگر فردی پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا دچار سرماخوردگی شد باید بیشتر به بیماری کووید 19 مشکوک شد، البته تشخیص قطعی به عهده پزشک است.