کد خبر: ۳۰۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۲۱

واکنش وزیر آموزش‌وپرورش به خبر فوت یک معلم بر اثر کرونا

ایلنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه گفت: به خانواده‌ها اطلاع دادیم، اگر کسی در میان اعضای خانواده‌اش مبتلا به کووید ۱۹ شده تا وقتی که از صحت و سلامتی او اطمینان پیدا نکرده‌، نباید به مدرسه بیایند.
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در واکنش به خبر ابتلای دو معلم یکی از مدارس شاهد در تهران به بیماری کرونا و فوت یک معلم دیگر در گچساران بر اثر این بیماری اظهار داشت: قطعا اینطور نبوده و این خبرها، خبرهای دقیقی نیست. طبق پیگیری‌های ما این اخبار درست نبود، زیرا هنوز  یک هفته از بازگشایی مدارس نمی‌گذرد.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس به صورت نیمه‌حضوری انجام شده است. ممکن است یک شخص که معلم هم هست، در گذشته کرونا گرفته و فوت کرده باشد. طی ماه‌های گذشته شاید چنین بوده و معلمانی بودند که مانند سایر افراد جامعه مبتلا به کویید ۱۹ شدند و درگذشتند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه معلمان هم مانند سایر افراد جامعه ممکن است هر جایی به کرونا مبتلا شوند، گفت: همانطور که ممکن است افرادی که بر اثر کرونا در گذشته‌اند؛ کارمند،‌ کارگر و کاسب باشند، امکان دارد، معلم هم باشند، اما گزارشی نداریم مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس تاثیری در شیوع کرونا داشته یا حادثه‌ای بخاطر بازگشایی‌ها اتفاق افتاده باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که یک سری پروتکل به مدارس ابلاغ شد تا دانش‌آموزانی خانواده‌هایی که در میان اعضای خانواده‌شان شخص مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹ دارند، تا سه هفته به مدرسه نیایند، اما بعضا با ما تماس‌هایی از سوی برخی معلمان گرفته شده و گلایه دارند که چرا دانش‌آموزان که خود و برخی اعضای خانواده‌شان مشکوک به بیماری هستند، به مدرسه می‌آیند؟ گفت: بله همینطور است، نباید کسی که اینگونه شرایطی دارد به مدرسه بیاید.

وی تاکید کرد: ما هم به خانواده‌ها اطلاع دادیم و هم در گفت‌وگوهای تلویزیونی اعلام کردیم،‌ همچنین از طریق انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس اطلاع رسانی شد تا کسی که در میان اعضای خانواده‌اش، فرد مبتلا به کووید ۱۹ وجود دارد تا زمانی که از صحت و سلامتی آن اطمینان پیدا نکرده‌ و نتایج آزمایش او منفی نشده، نباید به مدرسه بیایند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: کسی که علائمی دارد و نشان می‌دهد، ممکن است کرونا یا حتی سرماخوردگی باشد، گفته شده که به مدرسه نیایند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی آیا آموزش و پرورش قصد ندارد، رویه حضور دانش آموزان به مدرسه را تغییر دهد و مانند دانشگاه‌ها، آموزش را طریق بستر مجازی ادامه دهد؟ گفت: خیر، دانشگاه‌ها حضوری و نیمه‌حضوری هستند و مدارس نیز به همین شکل حضوری و نیمه‌حضوری خواهند بود.