کد خبر: ۳۰۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۸

ترامپ: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاورمیانه است، نه نفت

چهار روز پیش دونالد ترامپ گفت که آمریکا بابت نفت به خاورمیانه نیامده است بلکه "ما خواستار حفاظت از اسرائیل هستیم." این اظهارات تقریبا در رسانه‌های جریان اصلی گزارش نشد.
این اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان راهپیمایی هشتم سپتامبر در وینستون-سالم کارولینای شمالی و زمانی مطرح شد که او درباره استقلال انرژی آمریکا فخر می‌فروخت. او همچنین گفت اگر جو بایدن به کاخ سفید راه یابد، این وضعیت را تضعیف می‌کند.

به گزارش وب‌سایت موندوویس،  ترامپ گفت: من استقلال انرژی را دوست دارم. شما چطور؟ اطمینان دارم اکثر شما وقتی برای پر کردن باک بنزین خودرویتان مراجعه کرده‌اید، اغلب آن زیر دو دلار است. به خودتان می‌گویید چطور چنین چیزی ممکن است؟ مرسی رئیس‌جمهور ترامپ! به قبوض برق خودتان و چیزهای دیگر نگاه بیندازید؛ این آقایان برق شما را چهار، پنج یا شش برابر بالا می‌برند. توافق سبز جدید را کابوس سبز جدید می‌نامند. تا وقتی رئیس‌جمهور هستم، آمریکا تولیدکننده شماره یک نفت و گاز طبیعی در جهان است.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: ما به لحاظ انرژی مستقل باقی خواهیم ماند. این باید برای سال‌های سال‌ همینطور باشد. حقیقت این است که ما مجبور نیستیم در خاورمیانه باشیم، جز اینکه می‌خواهیم از اسرائیل حفاظت کنیم. ما با اسرائیل بسیار خوب بوده‌ایم. جز این، ‌مجبور نبودیم در خاورمیانه باشیم. می‌دانید، زمانی بود که ما به شدت محتاج نفت بودیم اما دیگر به آن نیازی نداریم. ما بیشتر از آنها نفت داریم. زیبا نیست؟ سال‌ها پس از بازسازی کشورهای دیگر، ما در نهایت در حال ساخت کشور خودمان هستیم.

وب‌سایت موندوویس نوشته است: به نظر می‌رسد باربارا بولند، از آمریکایی‌های محافظه‌کار تنها خبرنگاری بوده که به این اظهارات ترامپ اشاره داشته است. ظاهرا، دیگران توجهی نشان ندادند.

آیا تمام آن استدلال‌هایی که در توجیه ورود به این همه درگیری در خاورمیانه عنوان شدند، به یاد می‌آورید؟ و اینکه چرا وارد جنگ عراق شدیم؟ و موضع پیش‌فرض رسانه جریان اصلی می‌گوید که این بابت نفت است. حتی اگر امتیازاتی را در عراق از دست دادیم.

این اظهارات ترامپ با تحلیل‌های سیاستمدارانی در ارتباط است که می‌گفتند ما به عراق حمله کردیم تا اسرائیل را امن‌تر کنیم. درست مثل رئیس سابق کمیسیون ۹۱۱ که گفت، تهدید علیه اسرائیل انگیزه این جنگ بود اما این تهدیدی بود که نامی از آن برده نشد. همینطور اظهارات کالین پاول مبنی بر اینکه ما وارد جنگ عراق شدیم جون این وزیر دفاع استدلال‌های غیرمحافظه‌کارانه گروه "جینسا" را پذیرفت؛ گروه لابی اسرائیلی برای موسسه یهودی امور امنیت ملی.