کد خبر: ۳۰۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۶

اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور: تاکسی‌ها همچنان ۳ مسافر سوار کنند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، همچنان به قوت خود باقیست و رانندگان تاکسی موظفند که حداکثر سه مسافر سوار کنند.
تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، همچنان به قوت خود باقیست و رانندگان تاکسی موظفند که حداکثر سه مسافر سوار کنند.

مرتضی ضامنی در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس پروتکل های بهداشتی، رانندگان تاکسی موظف به استفاده از ماسک و دستکش و همچنین استفاده از مواد ضدعفونی کننده در محیط تاکسی هستند و مسافران نیز باید برای استفاده از تاکسی حتما ماسک و دستکش داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه اعلام شده رانندگان تاکسی حداکثر باید سه مسافر سوار کنند، اما مشاهد می شود که گاهی تاکسی ها چهار مسافر دارند و در حالیکه باید کرایه چهار نفر را محاسبه کنند کرایه سه نفر را می گیرند و در عمل شاهد افزایش کرایه تاکسی ها حتی در مسیرهای کوتا هستیم، گفت: پروتکل بهداشتی باید توسط رانندگان تاکسی و مسافران رعایت شود و حداکثر سه مسافر سوار تاکسی شوند و بر این اساس هم نرخ در دو صورت سوار کردن سه مسافر(در زمان کرونا و رعایت اصول بهداشتی) یا چهار مسافر(به غیر از زمان زمان کرونا) ابلاغ شده و به صورت برچسب هم در خودروهای تاکسی نصب شده است.

ضامنی تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی و تاکسی ها همان پروتکل اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و از سوی این وزارت خانه نیز از بخش حمل نقل عمومی و تاکسی ها به عنوان یکی از بخش هایی که این پروتکل را به خوبی رعایت کرده اند، نام برده شده است، اما اینکه اگر راننده تاکسی این پروتکل بهداشتی را از جمله سوارکردن حداکثر ۳مسافر را رعایت نمی کند، تخلف است.

وی تصریح کرد: مردم و مسافران هم باید در این زمینه خودشان همکاری کنند از سوار شدن بیش از سه مسافر ممانعت کنند و این گونه تخلف ها را به سازمان های تاکسیرانی تحت نظر شهرداری ها اعلام کنند تا در اسرع وقت و با اولویت به اینگونه شکایت ها رسیدگی شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه رانندگان تاکسی از اقشار آسیب پذیر و در خطر ابتلا به کرونا هستند، گفت: تا کنون ۵۵۰ راننده تاکسی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۴۳ نفر از آنها نیز فوت کرده اند.