کد خبر: ۳۰۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۳
پرقدرت وارد دادگاه می‌شویم

میراسماعیلی:حضور سه ایرانی علیه ما لکه ننگ این پرونده است

هیئت پنج نفره جودو ایران برای حضور دادگاه بین المللی حکمیت ورزش در سوئیس حضور دارند.
زاوش محمدی: جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی در خصوص تعلیق جودو ایران چهارشنبه هفته جاری ۲۶ شهریورماه از ساعت ۸ صبح در شهر لوزان سوئیس برگزار خواهد شد. بر همین اساس آرش میراسماعیلی، مجید زارعیان، نصرالله سجادی، محمدرضا داورزنی، ساعد وکیل به همراه دستیارش بامداد امروز راهی قطر شده و از آنجا به لوزان خواهند رفت تا در جلسه دادگاه شرکت کنند.

پیش از این سفر با آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو گفتگو کردیم. او درباره حضور در جلسه دادگاه CAS گفت:«به همراه هیئت ایرانی برای حضور در جلسه دادگاه CAS به سوئیس رفتیم تا چهارشنبه صبح در دادگاه بین المللی حاضر شویم. در این مدت فدراسیون جهانی به همراه چند رسانه بیگانه تبلیغات منفی علیه فدراسیون جودو و ورزش ایران داشتند و ذهنیت افکار عمومی را علیه ما تغییر دادند. ما در این مدت سعی و تلاشمان را کردیم با توجه به تمام محدودیت‌هایی که اتحادیه اروپا در نظر گرفته بود؛ بتوانیم پرقدرت در این دادگاه حاضر شویم. خدا را شکر هم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در کنار ما بودند و تلاش کردند تا شرایط سفر را فراهم کنیم.»

او درباره شرایط دادگاه گفت:« می دانیم شرایط دادگاه سنگین و علیه ما خواهد بود. در این مدت جوسازی هایی انجام شد که فشار را بر روی ما بیشتر کرده است اما ما می رویم تا از پرچم ایران و حقانیت مان دفاع کنیم. امیدواریم دادگاه در این پرونده عادلانه قضاوت کند. چشم امید 90هزار جودو کار ایرانی به این دادگاه است و امیدواریم خدا کمک کند تا از این امتحان هم سربلند بیرون بیاییم.»

میراسماعیلی درباره حضور سه ایرانی در دادگاه به عنوان شاهد علیه فدراسیون جودو ایران گفت:« برای من جای تاسف دارد که در این روزهای آخر می بینیم سه ایرانی، علیه ورزش ایران باید شهادت دهند و همچنان مصر هستند که این کار را انجام بدهند.به نظر من این لکه سیاه این پرونده است. امیدوارم خدا کمک مان کند تا در مقابل مردم ایران رو سفید شویم.»

میراسماعیلی درباره پیش بینی اش از رای دادگاه و شرایط پرونده گفت:« همه چیز در روز دادگاه مشخص خواهد شد و بستگی به حرف های شهود و به نظرهای آنها دارد. طبیعتا در این موضوع داورهایی هستند که تصمیم می گیرند و همچنان می گویم امیدوارم داورها عادلانه قضاوت کنند. ما ناامید نیستیم. همان امیدی که طرف مقابل دارد، ما هم به همان اندازه داریم و با تمام قوا وارد جلسه دادگاه خواهیم شد. در این جلسه رئیس فدراسیون جهانی و دبیرکل در دادگاه حضور دارند و باید بگویم که هر نتیجه ای رقم بخورد ما آماده مذاکره هستیم و رایزنی خواهیم کرد.»