کد خبر: ۳۰۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۴

پمپئو مدعی شد ایران تهدید استراتژیک آمریکا است

وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از سیاست دولت‌های پیشین این کشور در خاورمیانه که به زعم او دادن حق وتو به فلسطینی‌ها بوده است، گفت دولت ترامپ، ایران را عنصر اصلی بی‌ثباتی در منطقه و تهدید استراتژیک آمریکا می‌داند.

مایک پمپئو روز سه‌شنبه در نشست مجازی با اندیشکده شورای آتلانتیک این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره پیمان عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی، بحرین و رژیم صهیونیستی مطرح کرد که قرار است تا ساعتی دیگر با حضور ترامپ، نتانیاهو و وزیران خارجه دو کشور یادشده در کاخ سفید به امضا برسد.

وی افزود: استراتژی با واقعیت شروع می شود، برای دهه‌ها سیاست خارجی واشنگتن در خاورمیانه به فلسطینی‌ها، حق وتو داده است. آنها می‌توانستند هرطور که بخواهند اقدام کنند و از تعامل هر کشور عربی با مهم‌ترین دموکراسی در خاورمیانه جلوگیری کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما دیدگاه دیگری داشتیم، ما چشم‌انداز صلح را مطرح و عنصر اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه را شناسایی کردیم که درگیری اسرائیل و فلسطین نبود بلکه تهدیدهای زیادی بود که از طرف جاه‌طلبی‌های فرامرزی حکومت ایران ناشی می‌شد.

پمپئو اضافه کرد: از این رو، ما آنچه که دولت پیشین انجام می‌داد را معکوس ساختیم. ما ایران را به عنوان تهدید استراتژیک آمریکا شناسایی کردیم و سیاستی را در پیش گرفتیم که امنیت را برای مردم آمریکا به ارمغان آورد.