کد خبر: ۳۰۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۳

نتانیاهو: ترامپ قاطعنامه در کنار ما ایستاد/ امارات و بحرین با آمریکا و اسرائیل همکاری گسترده‌ای داشتند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین از حمایت‌های قاطعانه رئیس‌جمهوری آمریکا از اسرائیل تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تقدیر از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای میزبانی مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین، مدعی شد که امروز یک روز مهم تاریخی است و یک برگ جدید در صلح رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: «سال‌هاست که یهودیان آرزوی صلح دارند. از دونالد ترامپ برای رهبری قاطع و حمایت از اسرائیل تقدیر می‌کنم. شما یک طرح صلح واقع‌بینانه ارائه دادید».

نتانیاهو افزود که از ولیعهد و وزیر خارجه امارات برای همکاری با آمریکا و اسرائیل برای «گسترش محفل صلح» تقدیر کرده و گفت که از پادشاه بحرین نیز تشکر می‌کند.

وی در ادامه گفت: «به تمام دوستان اسرائیل در خاورمیانه، آنها که امروز با ما هستند و آنها که فردا به ما می‌پیوندند، می‌گویم: صلح بر شما».

نتانیاهو گفت: «هر زمان که خواستم با سربازان جان‌باختگان اسرائیلی حرف بزنم، مصیبت را در چشمان‌شان دیدم. امروز احسلاس بزرگی می‌کنم برای آن‌ها که زخم جنگ را بر تن دارند. برای آن‌ها صلح هدیه بزرگی است. ارمغان صلح امروز هدیه بسیار بزرگی خواهد بود. چرا که این صلح گسترش خواهد یافت تا کشورهای بیشتری را در بر بگیرد و پایانی بر اختلاف اسرائیل و اعراب باشد».

وی ادامه داد: «مزایای اقتصادی شراکت ما در منطقه احساس خواهد شد و تمامی شهروندان را متنفع خواهد کرد. این تنها صلح میان رهبران نیست، بلکه صلح میان مردمان است، مردم اسرائیل، بحرین و امارات، مردمی که مشتاق سرمایه‌گذاری در صلح هستند. ما در زمینه مبارزه با کرونا همکاری را آغاز کرده‌ایم. به رغم چالش‌های پیش رو، اجازه بدهید تامل کنیم و قدردان این روز مهم باشید. اجازه بدهیم ورای تمامی بدبینی‌ها، این احساس داشتن نبض تاریخ در دست‌مان را تجربه کنیم. زمانی که کرونا از جهان برود، این صلح پایدار خواهد بود. برای رسیدن به هدفم تلاش کردم اسرائیل قوی باشد، چراکه تاریخ به ما آموخته است که قدرت امنیت می‌آورد. همن‌گونه که ترامپ گفته، قدرت صلح را به ارمغان می‌آورد».

نتانیاهو افزود: «پادشاه داوود هزار سال پیش این حقیقت را در بیت‌المقدس و در دعای خود در انجیل گفت و این، همان یک چراغ راه است. او گفت که خداوند مردم خودش را مشمول صلح خواهد کرد. این هفته، شروع سال جدید یهودی است و ما در این اوضاع صلح را آوردیم».