کد خبر: ۳۰۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۲

روحانی پاسخ ترامپ را داد

رئیس جمهور در واکنش به ادعاهای ترامپ درباره رشد اقتصادی ایران گفت: رشد اقتصادی‌ ایران در طول سه ماه اخیر طبق اعلام بانک مرکزی منهای شش‌دهم است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به سخنان ترامپ درباره رشد منفی ۲۴ درصدی اقتصاد ایران، ادامه داد: ما رشد اقتصادی‌مان در طول سه ماه اخیر طبق اعلام بانک مرکزی منهای شش‌دهم است و ما در کشاورزی و صنعت رشد مثبت داشتیم. پارسال هم برخلاف اینکه پایانش به کرونا خورد اما رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت یک‌ویک دهم بوده است و امیدواریم که امسال هم بتوانیم به رشد مثبت اقتصادی برسیم‌.


رییس جمهور تصریح کرد: پس رشد اقتصادی ما منفی ۲۴ درصد نیست آقای آمریکا! رشد ما منفی شش‌دهم درصد است. لااقل درباره رقم رشد اقتصادی ما راست بگویید. همانطور که درباره مکانیسم ماشه باید راستش را بگویید.

روحانی اظهار کرد: ما در تولید شرایط قابل قبولی داریم و در صادرات هم مشکلاتی داشتیم و الان شرایط بهتری را تجربه می‌کنیم، اما در مورد واردات ما باید مسائل آن را حل کنیم تا تاجری کالا را وارد کشور نکند و در گمرک نگه دارد تا قیمت آن در بازار بالا رود، گمرک نباید چنین اجازه‌ای دهد. اما ما در امر توزیع مشکل داریم و البته گفتیم که باید وزیر بازرگانی مستقل داشته‌ باشیم که نشد و این که نشد ملت ضرر کرد. ما اگر وزیر مستقل داشتیم وضعیت بازار به مراتب بهتر از این بود.