کد خبر: ۳۰۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

بیش از یک تُن چربی وآلایشات فاسد مرغ در مریوان معدوم شد

رییس شبکه دامپزشکی مریوان از کشف و معدوم سازی بیش از یک تُن چربی وآلایشات غیرقابل مصرف و فاسد مرغ در این شهرستان خبر داد.
دکتر مسعود خاتمی گفت: در پی گزارش پلیس اماکن عمومی مبنی بر کشف بیش از یک تُن چربی و آلایشات مرغ در یکی از محلات شهر مریوان ماموران شبکه دامپزشکی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی دقیق،  محموله کشف شده‌ غیر قابل مصرف تشخیص داده و با توجه به عدم پروانه بهداشتی معتبر در امر جمع آوری آلایشات مرغ محموله ضبط و در یک مکان مناسب با نظارت و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: با توجه به اینکه این کار به صورت غیرمجاز و غیرقانونی انجام شده و تهدید سلامت مردم بود، ‌ فرد متخلف شناسایی و پرونده تخلف برای او تشکیل و به مراجع قضایی جهت برخورد قاطع ارسال شد

وی تاکید کرد: شبکه دامپزشکی با افراد خاطی که در زمینه عدم رعایت مسایل بهداشتی در تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی بدون مجوز و پروانه فعالیت بهداشتی از طرف دامپزشکی برابر قانون برخورد قاطع به عمل خواهد آمد.

خاتمی بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی تاکید کرد و گفت:  شهروندان از خرید هرگونه فرآورده خام دامی تاریخ منقضی، خارج از یخچال، عدم بسته بندی، خارج از مراکز عرضه مجاز خودداری کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۳۴۵۲۱۴۲۶ شبکه دامپزشکی مریوان تماس حاصل کنند.

شهرستان مریوان دارای ۶۷ واحد مرغداری صنعتی پرورش نیمچه گوشتی و یک واحد مرغداری تخم گذار است، جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.
شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع :ایرنا