کد خبر: ۳۰۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۹

عون: لبنان در یک دوراهی سرنوشت ساز قرار دارد

رئیس جمهور لبنان با بیان این که کشورش به حمایت بیشتر جامعه جهانی ونهادهای بین المللی نیاز دارد تأیید کرد: لبنان در یک دوراهی سرنوشت ساز و حساس قرار دارد
میشل عون، رئیس جمهور لبنان جمعه شب در توئیتی تأکید کرد که لبنان در دو راهی سرنوشت ساز میان آرزوی دستیابی به اهداف توسعه پایدار و بحران های اقتصادی ، مالی ، پولی و اجتماعی قرار دارد.

وی در این توئیت اظهار داشت که لبنان به پشتیبانی بیشتر جامعه بین المللی و سازمان های وابسته به سازمان ملل برای کمک به عبور از شرایط اضطراری بسیار نیاز دارد.

عون در این توئیت نوشت:  "ما اول باید روی یک واکنش سریع کار کنیم تا بحران ها را حل کنیم ، و این بخشی از اصلی است که در دستور کار سازمان ملل متحد بر آن تاکید شده یعنی اصل" هیچ کس را پشت سر رها نکن" تا  به گروه های نیازمند و فقیر و بخشهای حاشیه نشین و آسیب دیده کمک شود. در ثانی ما باید نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را که آسیب دیده و به طور کامل تخریب شده اند و منجر به آوارگی ۳۰۰ هزار شهروند شده، تعمیر کنیم ، به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان که اوضاع دشوار میشود. سوم ، ما باید بندر بیروت را به عنوان شریان حیاتی اقتصاد لبنان بازسازی و خسارت سنگین وارد شده به بخشهای بهداشت ، آموزش ، غذا ، ساخت و ساز ، جهانگردی را جبران کنیم. "

وی از "کشورهای برادر و دوست و نهادهای بین المللی که با مهربانی در ارائه کمک و ارائه کمک فوری و بشردوستانه قدم برداشته اند" تشکر کرد.

در چارچوب تلاش ها برای تشکیل دولت لبنان ، ریاست جمهوری لبنان روز جمعه اعلام کرد که میشل عون با امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه گفتگوی تلفنی کرده است.

در این تماس درباره روند تشکیل دولت و لزوم ادامه تلاش ها برای تشکیل هرچه سریعتر دولت لبنان گفتگو شد.