کد خبر: ۳۰۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۴۷

اسرائیل علیه ایران آرایش جنگی می‌گیرد؟ /ُسردار علایی:جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیل علیه ایران در امارات مستقر می‌شوند

رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه در خصوص توافق اخیر اعراب با رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با انجام این توافقات با دُم خود گردو می شکند و از تمام فضای جغرافیایی این کشورها برای جاسوسی و تهدید علیه ایران استفاده خواهد کرد.
سردار حسین علایی فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران و رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه در گفتگویی با تحلیل مسائل منطقه اظهار داشت: ترامپ دو هدف را از توافقات صلح اسرائیل با کشورهای عربی دنبال می کند؛ اول این که در بحران ناشی از ناکارآمدی دولت وی در کنترل بیماری کرونا به مردم آن کشور نشان دهد که برای افزایش امنیت اسرائیل کار مهمی انجام داده است و توانسته دشمنان اسرائیل را به دوستان حکومت صهیونیستی تبدیل کند.

وی افزود: دوم این که ترامپ می خواهد در مقابله با جمهوری اسلامی ایران گام های بلندی بردارد و تا می تواند کشورهای عربی همسایه ایران را از توافق با جمهوری اسلامی دور کند و شرایطی را فراهم کند تا بتواند دشمنی بین کشورهای عربی و ایران را افزایش دهد. پس نفع اصلی این توافقات برای آمریکا و اسرائیل است و کشورهای عربی را در باتلاق دوری از مردم کشورهای خود فرو می برد.

علایی در پاسخ به پرسش که این توافق آیا فاصله جغرافیایی رژیم صهیونیستی با ایران را کمتر می کند و تهدیدات را بیشتر می کند؟، گفت: طبیعتاً اسرائیل با انجام این توافقات با دُم خود گردو می شکند و از تمام فضای جغرافیایی این کشورها برای جاسوسی و تهدید علیه ایران استفاده خواهد کرد.

این کهنه سرباز جنگ در پاسخ به سوالی دیگری که آیا در نهایت اسراییل با فروش امکانات نظامی پیشرفته ای چون اف٣۵ به امارات موافقت خواهد کرد؟، تأکید کرد: بله، چون‌ فروش این جنگنده ها به نفع آمریکاست و یک بازار دائمی را برای تسلیحات آمریکا در امارات به وجود می آورد. از طرفی چون مستشارهای آمریکایی کنترل این جنگنده ها را بر عهده دارند، بنابراین خیال اسرائیل برای همیشه راحت است. در واقع این جنگنده ها علیه ایران در امارات مستقر می شوند و با هماهنگی با اسرائیل در اختیار امارات قرار می گیرند.

علایی در مواجهه با این سوال که آیا با امضای این توافق و ورود احتمالی اسرائیل به منطقه، قدرت مانور در تنگه هرمز از دست ایران خارج می شود؟، گفت: بعید است که اسرائیل کشتی های جنگی به خلیج فارس اعزام کند. ولی باید مراقب خرابکاری های واحدهای ویژه اسرائیل علیه کشتی ها و بر هم زدن امنیت خطوط کشتیرانی در آبهای بین المللی بود. با این وجود قدرت مانور ایران در تنگه هرمز همچنان برقرار خواهد بود، زیرا هم اکنون کشتی های جنگی آمریکا که بزرگ‌ترین حامی اسرائیل هستند با کمک کشورهای امارات و بحرین سالهاست که در خلیج فارس حضور دارند ولی قدرت دریایی ایران نیز افزایش یافته است.

علایی در پاسخ به سوال دیگری که بعد از این توافق شاهد دیدار هنیه و نصرالله بعد از 27 سال بودیم. آرایش و عملکرد جبهه مقاومت به کدام سمت خواهد رفت؟، تاکید کرد: طبیعی است که نیروهای جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان و گروه های مختلف فلسطینی نیاز به همکاری بیشتری با هم دارند تا بتوانند از توسعه طلبی اسرائیل جلوگیری کنند.

وی گفت: گروه های مقاومت برای مقابله با تهاجم نظامی اسرائیل سازمان یافته اند. حزب الله توانست به اشغال بخش زیادی از خاک لبنان پس از سال‌های طولانی پایان دهد. لازم به ذکر است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سرزمین های جنوب لبنان به اشغال ارتش اسرائیل درآمده بود که حزب الله با پیروی از اندیشه امام خمینی و با تکیه بر سلحشوری جوانان شیعه لبنانی آنها را آزاد کرد و کمک مهمی به فلسطینی ها کرد. هم اکنون نیز سرزمین های شبعا در لبنان در اشغال اسرائیل است که طبیعتاً دولت لبنان باید زودتر به دنبال آزادی آن برود زیرا ممکن است همانطور که ترامپ سرزمین های جولان سوریه را به خاک اسرائیل ملحق کرد، اراضی شبعا را نیز در اختیار اسرائیل بگذارد.