کد خبر: ۳۰۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۵
ظریف:

اسنپ بکی در قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد/ پمپئو منتظر است فیلم برجام بیاید بیرون

وزیر خارجه کشورمان گفت: اسنپ بکی در قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد. پمپئو می‌گوید یک سازوکار ساده است و آن را نخوانده است و الان منتظر است فیلم برجام بیاید بیرون.
محمد جواد ظریف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: آنچه که واضح است کلیه اعضای شورای امنیت به استثنای آمریکا و یک کشور دیگر رسما اعلام کردند اقدام آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسند‌.

وزیر امورخارجه کشورمان ادامه داد: دوحالت دارد؛ هنگامی کشورها با آمریکا مخالف هستند زمانی هم است که اعتقاد دارند آمریکا جایگاهی ندارد و ما در حال حاضر حالت دوم را دارا هستیم.

وی ادامه داد: اگر خاطرتان باشد در حدود یک ماه قبل آمریکایی‌ها یک قطعنامه‌ای را برای ادامه دادن محدودیت‌های تسلیحاتی پیشنهاد دادند. آنها این قطعنامه ۳۵ بندی را به چهار بندی تغییر دادند که حتی نیاز به وتو هم پیدا نکرد ولی اینجا یک وضعیت متفاوت است اینجا ۱۳ کشور به رئیس شورای امنیت نامه نوشتند و گفتند اقدام آمریکا برای استفاده از سازوکار هم اسم ماشه و هم اسنپ بک که آمریکا استفاده می‌کند هیچ کدام در قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام نیامده است. آمریکا یک کلک تبلیغاتی زدند چون مردم آمریکا و خبرنگاران و پامپئو هم قطعنامه ۲۲۳۱ را نخوانده است و به صحبت‌های کری و اوباما استناد می‌کند.

ظریف گفت: اسنپ بکی در قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد. پامپئو می‌گوید یک سازوکار ساده است و آن را نخوانده است و الان منتظر است فیلم برجام بیاید بیرون. این بار ۱۳ کشور نامه نوشتند و گفتند آمریکا حق این کار را ندارد آن کشوری که به ادامه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران رای داده بود اینجا سکوت کرده و از آمریکا حمایت نکرده است.