کد خبر: ۳۰۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۹

انتقاد نماینده نایین از نبود عدالت در تخصیص امکانات درمانی

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت مکلف است در فراهم ساختن امکانات درمانی برای همه شهرستان‌های کشور کوشا بوده و عدالت را محور خود قرار دهد.
 الهام آزاد در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از همه مدافعان سلامت و وزیر بهداشت برای تلاش‌های خود در راستای مقابله با ویروس کرونا تشکر می‌کنم. براساس اصول ۲۹ و سایر اصول قانون اساسی توجه به سلامت و بهداشت مردم از مهم‌ترین حقوق مردم است و جمهوری اسلامی ایران در همه قوانین خود چه در قانون اساسی چه در سند چشم‌انداز و چه در سند برنامه ششم توسعه به عنوان یک تکلیف به رعایت عدالت تاکید داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت مکلف است در بحث درمان به طور عادلانه امکانات را برای همه مردم کشور در همه شهرستان‌ها تامین کند.

نماینده مردم نایین و خور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم منطقه از بنده سوال می‌کنند چرا امکانات بهداشتی و درمانی و حتی دستگاه سونوگرافی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های شهرستان وجود ندارد؟ یک خانم باردار و یک بیمار باید صدها کیلومتر را برای خدمات درمانی به شهرستان‌های مجاور بروند.

آزاد در پایان با بیان اینکه چه نخبگان و افرادی که در راه‌های مواصلاتی برای دریافت خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: باید امکانات درمانی برای همه شهرستان های کشور به طور عادلانه فراهم شود.