کد خبر: ۳۰۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۱

ترامپ: جلوی کشتار جمعی بین صربستان و کوزوو را گرفتم!

رئیس جمهوری آمریکا در جریان کارزار تبلیغاتی خود در کارولینای شمالی مدعی شد، برای دریافت جایزه صلح نوبل در سال جاری میلادی بابت میانجیگری در خاتمه دادن به کشتار جمعی چند ساله بین کوزوو و صربستان صلاحیت دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: داستان بعدی که من به طور حتم به آن باور دارم، دریافت جایزه صلح نوبل است. ما کشتار جمعی بین صربستان و کوزوو را متوقف می‌کنیم. آنها سال‌هاست که یکدیگر را می‌کشند. آنها می‌خواهند چنین کشتاری را متوقف کنند. من گفتم، دوستان من، بیایید در کنار یکدیگر قرار بگیریم. می‌دانید که، آنها سالیان سال است که تحت عنوان‌های مختلف دارند چنین کاری را انجام می‌دهند.

ترامپ اوایل سال جاری میلادی از سوی قانونگذاری نروژی بابت میانجیگری در توافق "صلح" بین اسرائیل و امارات به عنوان کاندیدای دریافت صلح نوبل پیشنهاد شد. اسرائیل و بحرین نیز بعد از امارات با میانجیگری آمریکا، توافقی مشابه امضا کردند.

اوسط سپتامبر، ترامپ مذاکرات بین الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری صربستان و عبدالله هوتی، نخست وزیر کوزوو میزبانی کرد اما این نشست به نقطه عطف قابل توجهی برای حل مشکلات دو طرف منجر نشد.